Eskilstuna: Flow lead

Hitta ansökningsinfo om jobbet Flow lead i Eskilstuna. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Eskilstuna inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Join our dynamic Contract Logistics team as a Flow Lead in beautiful Eskilstuna, Sweden!
Your Role
You will be responsible for managing the workflow of outbound orders from release into the workload until departure from the FC. As a Flow Lead, you will support operations management by setting plans based on system requirements and manpower to ensure smooth outbound operations
Your Responsibilities
Coordination with Control tower on resource vs volumes.
Responsible for prioritizing different process paths according to customers set of priorities.
Monitor CPT risk and insure adequate resources are deployed to keep the risk level within the threshold.
Escalating to outbound area manager if plan is not adhered to.
Ensure LaGrange hourly capacity is a true reflection of the actual resources deployed on site

Your Skills and Experiences
Previous experience in Contract Logistics or warehousing;
Good knowledge of AFT-X and NSSP (mandatory);
Advanced level of English; Swedish is a plus.
Availability to work in a shift model.
Strong analytical skills and advanced computer literacy.

Good Reasons to Join
You will join a global and market-leading logistics company, where you will have the opportunity to impact the business by delivering best-in-class customer service expertise to Kuehne + Nagel’s customers. At Kuehne + Nagel, we offer the opportunity for professional and personal development, where you can grow your expertise, shape processes and create or apply innovative solutions.
About Kuehne+Nagel
With over 79.000 employees at some 1,300 locations in over 100 countries, the Kuehne+Nagel Group is one of the world’s leading logistics companies.


As an employer, Kuehne+Nagel stands for equal opportunity and we are committed to diversity in our teams. We believe that you can make a valuable contribution to Kuehne+Nagel and look forward to receiving your application.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Eskilstuna som Logistiker

Nedan visas andra jobb i Eskilstuna som Logistiker.

Sommarjobb kontrollrum COOP

Läs mer Maj 6
Om tjänsten
Vi söker nu sommarvikarier till Kontrollrummet, utöver sommarvikariatet kommer det att finnas chans till att hoppas in i tim-poolen både innan och efter sommaren.
Denna nyckelroll som Kontrollrumstekniker har ansvaret för styrning av det operativa varuflödet samt kontinuerlig övervakning av processerna inom automation på terminalen i Eskilstuna. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande:
Kontinuerlig övervakning och felsökning av automationen genom system som Wamas, Lighthouse och SAP
Utvärdera systemstopp tillsammans med SSI Schäfer. Arbeta lösningsorienterat och effektivt för att upprätthålla automationens tillgänglighet / driftsäkerhet
Eskalera och koordinera samtliga driftstopp tillsammans med SSI för att säkerställa korrekt eskalerings- och prioritetshantering
Frisläppning av order, från SAP till WAMAS och säkerställa den dagliga produktionen mot avgångar. Vid behov koordinera och prioritera produktionen för att säkerställa kundlöftet
Assistera avdelningar i felsökning och åtgärdshantering
Logga alla större problem och arbeta kontinuerligt med att driva förbättringsarbete och minimera framtida avvikelser

Kvalifikationer
Förmåga
Goda kunskaper i svenska och engelska, skrift och tal

Erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI uppföljning
Trivs med att vara där det händer/arbeta verksamhetsnära
Stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja
Affärsmässig och resultatorienterad
Lyhörd och inlyssnande men samtidigt stor förmåga att fatta beslut
Goda kunskaper inom Officepaketet samt god datorvana.
Erfarenhet
Erfarenhet av att arbeta med automatisering av lagerverksamhet är starkt meriterande

Erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI uppföljning
Erfarenhet av att leda process- och verksamhetsutveckling
Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en stark egen drivkraft och initiativförmåga. Du bör ha god kommunikativ förmåga och kan fatta snabba beslut och jobba målinriktat. Du behöver trivas med att vara där det händer, arbeta i ett högt arbetstempo och arbeta verksamhetsnära samt följa arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. För rollen behöver du god dator- och systemvana såsom SAP.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Vi utför en bakgrundskontroll i denna rekrytering. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid en eventuell anställning.
Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Material Handling Equipment (MHE) Technician

Läs mer Apr 3
Om rollen
WHAT YOU’LL DO
As an MHE Technician, you ensure stable day-to-day MHE operations in the DC and support improvement opportunities in alignment with Global MHE operation principles and standards.
Monitor automation and attend any visible disruption to the automation in a timely manner.
Support solving operational issues –implement first fixes (incl. communication with local Operations and MHE suppliers). And escalation, where needed, to stakeholders in the event of automation incident.
Effectively execute MHE improvement work, repairs and modifications to maximize operational excellence, quality and efficiency.
Compile accident reports and shift logs that can affect results, equipment and maintenance.


WHO YOU’LL WORK WITH
You will join a team of MHE technicians at H&M Distribution Centre (DC) in Eskilstuna, led by our MHE Technician teamleader Kalin Nedev. DC Eskilstuna is part of Logistic Region Europe.

WHO YOU ARE
We are looking for people with…
Understanding of mechatronics and functional split between MHE, Warehouse Control System (WCS) and Warehouse Management System (WMS).
Knowledge in mechatronics and automation.
Ability to understand and apply new system features/updates.
Agile mindset with a positive attitude to change and meaningful growth.
Inclusive and empathetic towards others whilst encouraging diversity.
Ability to understand your impact on others and contribute to the bigger picture.
Experience of working in logistics is a plus, but not a must.
Communication skills in both Swedish and English.


WHO WE ARE
H&M Group is a global company of strong fashion brands and ventures. Our goal is to prove that there is no compromise between exceptional design, affordable prices, and sustainable solutions. We want to liberate fashion for the many, and our customers are at the heart of every decision we make.
We are made up of thousands of passionate and talented colleagues united by our shared culture and values. Together, we want to use our power, our scale, and our knowledge to push the fashion industry towards a more inclusive and sustainable future.
At H&M, our Logistics network ensures a seamless, flexible, and swift distribution process, by delivering products to our stores and online customers, every single day. Working as part of a demand-driven, efficient, circular supply chain, our dynamic logistics teams are consciously committed to, and guided by our values. We work with scalable and innovative technical solutions, with our customer in mind. We don’t just go with the flow- we manage it, together with our service-focused, competent, motivated teams around the world.
Simply put, our Logistics function ensures the right product arrives at the right place, at the right time, with the right quality and at the right cost within all channels– with the least possible impact on the environment.
The DC in Eskilstuna today consists of approximately 400 colleagues who take responsibility for the logistics operations and distribution of fashion items for our retail customers across Sweden, Norway and Iceland. During 2025, our operations will also include stores in Finland and Denmark. We are installing brand new automation to modernize our business in order to provide a future-proof logistics solution. The new equipment is supplied by the vendor Vanderlande and includes an ADAPTO shuttle system and Goods-to-Person pick stations.


WHY YOU’LL LOVE WORKING HERE
At H&M Group, we are proud to be a vibrant and welcoming company. We offer our employees attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a 25% staff discount usable on all our H&M Group brands in stores and online. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here.
This is a full-time position starting with a probationary period of 6 months. Collective agreement with Unionen. You will need to work a flexible work schedule that includes evenings and weekends. Start date during this spring or by agreement.
If you have any questions regarding the role, please contact MHE Technician teamleader Kalin Nedev, kalin.nedev@hm.com or DC MHE Manager Tom Gyllhamn, tom.gyllhamn@hm.com.

JOIN US
Our uniqueness comes from a combination of many things – our inclusive and collaborative culture, our strong values, and opportunities for growth. But most of all, it’s our people who make us who we are. Take the next step in your career together with us. The journey starts here.
Please send in your CV no later than 2025-04-23.


We also want to inform you about routines in the recruitment process, which means that all candidates in connection with a job offer are called to a drug and alcohol test. In addition, a job offer is only valid on the condition that a background check does not reveal any remarks in the criminal record.
We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you to not attach a cover letter in your application. .

Ansök nu

Logistiker l Globalt företag l Eskilstuna

Läs mer Jan 30
Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med en passion för logistik? Vår kund i Eskilstuna söker nu en logistiker som vill bidra till effektivitet och innovation. Ta chansen att bli en del av ett dynamiskt team och utvecklas i en spännande arbetsmiljö.

Om tjänsten

Som logistiker kommer du att ansvara för att planera och optimera transport- och distributionsprocesser hos vår kund. Du kommer att övervaka lagerhantering och koordinera med leverantörer för att säkerställa effektiv varuflöde. Vidare ansvarar du för att analysera och förbättra logistiska processer samt hantera transportkostnader och tidsplaner. Du kommer även att utveckla och implementera strategier för att maximera effektivitet och kundnöjdhet inom logistikverksamheten.

Om dig

Formell kompetens

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom logistik, supply chain management eller likvärdigt område. Du bör ha minst 1 års erfarenhet av arbete inom logistik och en djup förståelse för logistikprocesser och lagerstyrning. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Du ska även ha vana av att arbeta i moderna affärssystem och ha god analytisk förmåga.

Meriterande

Det är meriterande om du har erfarenhet av internationell logistik och tullhantering. Tidigare arbete med Lean-metoder eller andra processoptimeringsverktyg är också önskvärt. Fördjupade kunskaper i Excel eller andra databehandlingsprogram samt certifieringar inom logistikområdet, såsom APICS, ses som ett stort plus. Erfarenhet från arbete i multikulturella team eller projektledning inom logistik kan ytterligare stärka din ansökan.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Hanna Bertilsson, hanna.bertilsson@lernia.se. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Hanna Bertilsson via e-post: hanna.bertilsson@lernia.se eller telefonnummer: +46722000771.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Logistics Coordinator needed!

Läs mer Jan 14
Do you have experience in logistics and/or technical, financial, or administrative fields? Our client is looking for a new member of their team to play a key role in delivering efficient, cost-effective transport solutions for global customers. If you're passionate about logistics, problem-solving, and delivering exceptional customer service, we want to hear from you!
About the position
Perido is looking for a Logistics Coordinator for our client, a major player in the automotive industry. You will be part of a great team that is passionate about creating customer value, finding new ways of working, and achieving success together. The company believes in the benefits of a diverse and creative workplace that brings out the best in everyone. Therefore, they value flexibility and work-life balance, and in return, they expect your commitment to making this possible. The position is located at their office in Eskilstuna.
Your daily tasks
In this role, you will work in a dynamic team focused on arranging transport solutions for machines produced globally, delivered to the resellers and end-customers within the Europe and International sales regions. You will support resellers and customers in specific markets with logistics solutions, with a strong focus on delivering on time in the most cost-effective manner. To succeed in this role, you need to balance operational tasks with change initiatives in the logistics field.
Your main responsibilities:
Develop and maintain relationships with resellers and customers to deliver high customer service
Maintain continuous contact with resellers/importers/end customers regarding order and machine deliveries
Manage all types of cases related to machine transportation
Problem-solving
Take an active role in the company’s upcoming system platform upgrade
Contribute to the development of joint strategies and processes to support continuous improvements

Your characteristics
We are looking for a Logistics Coordinator with experience in logistics and/or technical, financial, or administrative fields. We believe you are a team player with strong commercial thinking with a passion for delivering value to resellers and customers. You should be able to work well under pressure, both independently and as part of a team. Experience working in an international environment, along with an interest in different cultures, is highly valued. We seek someone open-minded, flexible, and energetic, with a passion for challenges and a positive outlook that focuses on opportunities rather than problems.
Could this be the opportunity you've been waiting for? We look forward to reading your application!
Qualifications:
Experience in logistics and/or technical, financial, or administrative fields
Excellent communication and coordination skills
Strong problem-solving abilities and drive to automate daily tasks
A good knowledge of Microsoft Office
You speak fluent English



Meritorious:
Experience with SAP
Additional languages

Contract type and hours
Full-time consulting assignment until 2025-08-31, with a big possibility of extension. Start 2025-02-11.
Application
Please apply through our website at perido.se/lediga-jobb/. Simply click the "Apply" button in the job advertisement, fill in your details, and upload your CV. We recommend submitting your application as soon as possible, as the selection process is ongoing. Please note that some details about the assignment and/or client company may have been deliberately disclosed in the advertisement. If your profile matches what the client is looking for and you are contacted by a recruiter, you will receive all the information you need.
The recruiter responsible for this position is Linn Willberg you can reach her via linn.willberg@perido.se. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at fraga@perido.se and one of our Recruitment Communicators will answer you. Always enter the reference number 34991 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status.
About Perido
Why is our company named Perido? The name comes from the Latin word Peridoneus, which means 'well-matched'. Perido is a consulting and recruitment company specializing in the white-collar sector, dedicated to helping you take the next step in your career. Our vision is to ensure that everyone thrives and feels engaged at work. We have grown steadily since our founding in 2003 and now have over 1,500 employees across the country, including around fifty internal staff at our headquarters in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you’ll play a key role in our organization, growing alongside us while strengthening our clients' businesses with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

Ansök nu

Andra jobb i Eskilstuna från Kuehne + Nagel AB

Nedan visas andra jobb i Eskilstuna från Kuehne + Nagel AB .

Area Manager

Arbetsledare, lager
Läs mer Aug 12
Som Area Manager på vår site i Eskilstuna kommer du att vara en del av en unik och spännande resa! Du kommer att få möjlighet att vara med och påverka uppbyggnaden av den framtida verksamheten.
För att lyckas i rollen krävs det att du har förmåga att leda och motivera andra. Du är bra på att samordna grupper, agerar som förebild och skapar engagemang och delaktighet. Som person är du målinriktad, noggrann och har en förmåga att få saker gjort. Du trivs i att arbeta i en miljö med högt tempo.
Hos oss kommer du ingå i ett team av engagerade, serviceinriktade och kompetenta medarbetare. Vi erbjuder dig en spännande och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter i ett globalt företag med kollektivavtal
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
+ Ansvara för att leda och fördela arbetet inom ditt område/skift
+ Handleda och inspirera ditt team, samt ta emot och ge relevant information uppåt och nedåt i organisationen
+ Ansvara för att ditt område/skift levererar enligt uppsatta planer och mål
+ Samarbeta med övriga Area Managers för att säkerställa driften
+ Uppföljning av sjukfrånvaro och rehabilitering
+ Arbeta med kontinuerliga förbättringar av verksamheten
+ Bidra till att säkerställa systematiskt arbetsmiljöarbete
+ Daglig uppdatering av KPI:er
Vi söker dig
+ Eftergymnasial utbildning inom lager/logistik
+ Erfarenhet av arbete i ledande befattning
+ Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
+ Erfarenhet av lager/terminalverksamhet
+ God datorvana
+ Kunskap och kompetens i arbetsmiljöfrågor
+ Du gillar att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo och har förmåga att behålla lugnet i pressade situationer
+ Du är lyhörd, nyfiken och intresserad av att själv utvecklas och att utveckla andra. Du gillar att lösa problem och har en god planeringsförmåga med ett sinne för ordning och reda
Om Kuehne + Nagel
Med mer än 79 000 medarbetare på 1300 platser i mer än 100 länder, är Kuehne + Nagel ett av världens ledande logistikföretag.
Kuehne + Nagel AB finns på flera orter i Sverige; Stockholm, Norrköping, Eskilstuna, Jönköping, Göteborg och Malmö. Vi syssesätter ca 400 medarbetare.

Ansök nu

Vi söker inspirerande och motiverande Teamledare

Teamledare
Läs mer Jun 2
Teamledare
Har du flera års erfarenhet från lagerverksamhet? Är du intresserad av att leda ett eget team? Bra! Vi söker nu flera inspirerande och motiverande teamledare till vår site utanför Eskilstuna. Är du en ansvarstagande och initiativrik person som kan ta befäl och leda en personalgrupp mot uppsatta mål är det här rollen för dig.
Har du dessutom tidigare erfarenhet inom e-handel har du goda chanser att utvecklas hos oss!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
+ operativt lagerarbete
+ handleda och inspirera ditt team, samt ta emot och ge relevant information uppåt och nedåt i organisationen
+ ansvara för att teamet levererar enligt uppsatta planer och mål
+ samarbeta med övriga Teamledare för att säkerställa driften
+ identifiera dagliga operativa prioriteringar och ta nödvändiga beslut i samråd med Shift Leader
+ arbeta med kontinuerliga förbättringar av verksamheten
+ bidra till att säkerställa systematiskt arbetsmiljöarbete
+ daglig uppdatering av KPI:er

Vi söker dig
+ med flerårig erfarenhet från lagerverksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och coacha team
+ som har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Engelska är meriterande
+ med god datorvana
+ som har truckbehörigheter A1-A4 + B1-B4
+ som har arbetat i en föränderlig miljö med högt tempo och har förmåga att behålla lugnet under pressade situationer
+ du är lyhörd, nyfiken och intresserad av att själv utvecklas och att utveckla andra
+ du gillar att lösa problem och har en god planeringsförmåga med ett sinne för ordning och reda


Om Kuehne + Nagel
Med 78 000 medarbetare på 1300 platser i mer än 100 länder, är Kuehne + Nagel ett av världens ledande logistikföretag.
Kuehne + Nagel AB har lagerverksamhet på fem orter i Sverige; Eskilstuna, Norrköping, Jönköping, Göteborg och Staffanstorp. Vi sysselsätter ca 400 medarbetare.

Din ansökan
Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Elia Dnkha, 076 540 1612
Du söker tjänsten genom att skicka CV och personligt brev till knekt.recruitment@kuehne-nagel.com
Sista ansökningsdag är den 15 juni, observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Ansök nu

Vi söker inspirerande och motiverande Teamledare

Teamledare
Läs mer Apr 28
Teamledare
Har du flera års erfarenhet från lagerverksamhet? Är du intresserad av att leda ett eget team? Bra! Vi söker nu flera inspirerande och motiverande teamledare till vår site utanför Eskilstuna. Är du en ansvarstagande och initiativrik person som kan ta befäl och leda en personalgrupp mot uppsatta mål är det här rollen för dig.
Har du dessutom tidigare erfarenhet inom e-handel har du goda chanser att utvecklas hos oss!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
+ operativt lagerarbete
+ handleda och inspirera ditt team, samt ta emot och ge relevant information uppåt och nedåt i organisationen
+ ansvara för att teamet levererar enligt uppsatta planer och mål
+ samarbeta med övriga Teamledare för att säkerställa driften
+ identifiera dagliga operativa prioriteringar och ta nödvändiga beslut i samråd med Shift Leader
+ arbeta med kontinuerliga förbättringar av verksamheten
+ bidra till att säkerställa systematiskt arbetsmiljöarbete
+ daglig uppdatering av KPI:er

Vi söker dig
+ med flerårig erfarenhet från lagerverksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och coacha team
+ som har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Engelska är meriterande
+ med god datorvana
+ som har truckbehörigheter A1-A4 + B1-B4
+ som har arbetat i en föränderlig miljö med högt tempo och har förmåga att behålla lugnet under pressade situationer
+ du är lyhörd, nyfiken och intresserad av att själv utvecklas och att utveckla andra
+ du gillar att lösa problem och har en god planeringsförmåga med ett sinne för ordning och reda


Om Kuehne + Nagel
Med 78 000 medarbetare på 1300 platser i mer än 100 länder, är Kuehne + Nagel ett av världens ledande logistikföretag.
Kuehne + Nagel AB har lagerverksamhet på fem orter i Sverige; Eskilstuna, Norrköping, Jönköping, Göteborg och Staffanstorp. Vi sysselsätter ca 400 medarbetare.

Din ansökan
Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta Operations Manager Ricky Johansson, 076 540 1512
Du söker tjänsten genom att skicka CV och personligt brev till knekt.recruitment@kuehne-nagel.com
Sista ansökningsdag är den 15 maj, observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Ansök nu

Teamledare

Arbetsledare, lager
Läs mer Feb 10
Som Teamledare på vår site i Eskilstuna kommer du att vara en del av en unik och spännande resa! Du kommer att få möjlighet att vara med och påverka uppbyggnaden av den framtida verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
+ Operativt lagerarbete
+ Handleda och inspirera ditt team, samt ta emot och ge relevant information uppåt och nedåt i organisationen
+ Ansvara för att teamet levererar enligt uppsatta planer och mål
+ Samarbeta med övriga Teamledare för att säkerställa driften
+ Identifiera dagliga operativa prioriteringar och ta nödvändiga beslut i samråd med Shift Leader
+ Arbeta med kontinuerliga förbättringar av verksamheten
+ Bidra till att säkerställa systematiskt arbetsmiljöarbete
+ Daglig uppdatering av KPI:er

Vi söker dig
+ Flerårig erfarenhet från lagerverksamhet, det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och coacha team
+ Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Engelska är meriterande
+ God datorvana
+ Truckbehörigheter A1-A4 + B1-B4
+ Du gillar att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo och har förmåga att behålla lugnet under pressade situationer
+ Du är lyhörd, nyfiken och intresserad av att själv utvecklas och att utveckla andra
+ Du gillar att lösa problem och har en god planeringsförmåga med ett sinne för ordning och reda

Om Kuehne + Nagel
Med mer än 82 000 medarbetare på 1300 platser i mer än 100 länder, är Kuehne + Nagel ett av världens ledande logistikföretag.
Kuehne + Nagel AB finns på fem orter i Sverige; Stockholm, Norrköping, Eskilstuna, Göteborg och Malmö. Vi syssesätter ca 300 medarbetare.

Ansök nu

National Head of Continuous Improvement

Arbetsledare, lager
Läs mer Nov 9
As the National Head of Continuous Improvement you will be part of leading the Kuehne+Nagel Contract Logistics organization and serve as a subject matter expert in the Lean Six Sigma methodology and mindset. You will be responsible for working with internal partners to drive service and productivity improvements across the business. You will be a role model in terms of Lean Six Sigma knowledge, experience and change management.




Your Role


You will be both tactically and strategically responsible for leading and executing the national Production System Program and Continuous Improvement culture through the ongoing integration of Production Systems for all operations within Contract Logistics. You will have an integral part to play in driving a culture that delivers collaborative working, engagement, added value and continuous improvement.




Your Responsibilities
Lead and develop the team of dedicated national and site-based Black- and Green Belts. Provide training, support, coaching and mentoring to managers, Green-, Black- and Lean Belts in their process improvement projects to ensure successful project implementation.
Define and deploy the national Continuous Improvement strategy and targets in cooperation with CL management. Secure solid project pipeline and subsequent delivery, both improvements and innovation projects.
Lead assigned project teams to effectively solve complex problems and insure sustained improvement and effective application of the Lean and Six Sigma methods.
Validate savings with P&L owners. Drive and monitor the deployment of global Production System initiatives (e.g. Deep Dive
Value Stream Analysis, GRIP (Productivity Management System)).
Strive to become a data led organisation that supports decision-making. Provide support to the business development pipeline and solutions to offer integrated solutions to end customers



Your Skills And Experiences
Broad strategic thinker, with clear vision and direction of world class change management
Passionate about Six Sigma methodologies as a strategically critical business philosophy. Preferably, Black Belt Certified.
University degree within Engineering (MSc) in Logistics, Industrial Engineering or similar
Good working knowledge of the principles and philosophies of total quality management and high-performance work systems
Respected and trusted leader with a proven track record of achievement, solid technical skills, and a reputation as a leader of change
Works well in team environment with sound negotiation and problem solving skills and willing to travel across sites.
Strong interpersonal capabilities and the ability to teach and mentor cross-functionally with other leaders and belts.
Understands local language or willingness to learn.
Able to translate national level targets to practical objectives at operational level
Build a trusting and intellectually engaged team culture

Good Reasons to Join


You will be part of the world’s leading logistics provider, where you will have the opportunity to impact the business by providing a high level of customer care. You will join a highly dedicated team in a dynamic and highly competent environment. At Kuehne + Nagel, we are committed to continuously developing our employees to meet extraordinary goals. We offer the opportunity for professional and personal development, where you can grow your expertise and shape your career.

Ansök nu