Eskilstuna: Flow lead

Hitta ansökningsinfo om jobbet Flow lead i Eskilstuna. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Eskilstuna inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Join our dynamic Contract Logistics team as a Flow Lead in beautiful Eskilstuna, Sweden!
Your Role
You will be responsible for managing the workflow of outbound orders from release into the workload until departure from the FC. As a Flow Lead, you will support operations management by setting plans based on system requirements and manpower to ensure smooth outbound operations
Your Responsibilities
Coordination with Control tower on resource vs volumes.
Responsible for prioritizing different process paths according to customers set of priorities.
Monitor CPT risk and insure adequate resources are deployed to keep the risk level within the threshold.
Escalating to outbound area manager if plan is not adhered to.
Ensure LaGrange hourly capacity is a true reflection of the actual resources deployed on site

Your Skills and Experiences
Previous experience in Contract Logistics or warehousing;
Good knowledge of AFT-X and NSSP (mandatory);
Advanced level of English; Swedish is a plus.
Availability to work in a shift model.
Strong analytical skills and advanced computer literacy.

Good Reasons to Join
You will join a global and market-leading logistics company, where you will have the opportunity to impact the business by delivering best-in-class customer service expertise to Kuehne + Nagel’s customers. At Kuehne + Nagel, we offer the opportunity for professional and personal development, where you can grow your expertise, shape processes and create or apply innovative solutions.
About Kuehne+Nagel
With over 79.000 employees at some 1,300 locations in over 100 countries, the Kuehne+Nagel Group is one of the world’s leading logistics companies.


As an employer, Kuehne+Nagel stands for equal opportunity and we are committed to diversity in our teams. We believe that you can make a valuable contribution to Kuehne+Nagel and look forward to receiving your application.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Eskilstuna som Logistiker

Nedan visas andra jobb i Eskilstuna som Logistiker.

Parts Life Cycle Coordinator till Eskilstuna

Läs mer Nov 3
Om tjänsten
Vi söker en Parts Life Cycle Coordinator till ett uppdrag i Eskilstuna. Rollen är central i arbetet med att säkerställa reservdelsförsörjningen under hela maskinens livscykel – från lansering av nya modeller till äldre maskiner i drift.

Kunden värdesätter inkludering, mångfald och jämlikhet och strävar efter en arbetsmiljö där alla medarbetare ges möjlighet att växa. De arbetar aktivt för att skapa hållbara och effektiva transportlösningar som bidrar till en bättre framtid.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på Maxitech. Om allt känns bra i samarbetet kan det finnas en möjlighet till överrekrytering till kunden på sikt.


Du erbjuds
• Möjlighet att arbeta i ett internationellt team med fokus på innovation, hållbarhet och digitalisering
• En utvecklande roll där insatserna direkt bidrar till ökad maskintillgänglighet och kundnöjdhet
• Arbetsplats i moderna lokaler med flexibelt och aktivitetsbaserat arbetssätt
• Generös kompetensutvecklingspott som du kan använda för att utveckla dina färdigheter


Arbetsuppgifter
I uppdraget ingår ett dubbelt ansvar: dels ett regionalt fokus mot återförsäljare, dels ett representativt ansvar i ett globalt Center of Expertise för Parts and Logistics.
Den regionala delen innebär att stötta återförsäljare i Europa och internationellt genom att identifiera kritiska reservdelar, skapa uppfyllnadslistor och säkra tillgången för både nya och befintliga maskiner. I rollen som representant för Center of Expertise deltar man i tvärfunktionella forum och samarbeten för att driva förbättringar och optimera reservdelstillgången över alla sju regioner.
Rollen innebär bland annat att:
• Analysera data och kundfeedback för att ta fram förslag på reservdelsnivåer och lagerpåfyllnad.
• Identifiera och bevaka kritiska delar för nya och befintliga maskiner i samarbete med återförsäljare.
• Delta i globala och tvärfunktionella samarbeten för att förbättra processer inom reservdelsförsörjning och logistik.
• Bidra till utvecklingen av produktlanseringsprocess med fokus på kostnadseffektivitet och maskinernas driftstid.


Din profil
• Minst 2 års erfarenhet av arbete inom reservdelslogistik, supply chain, eftermarknad eller motsvarande område.
• Eftergymnasial utbildning inom logistik, teknik, ekonomi eller likvärdigt område.
• God förståelse för eftermarknadsflöden och kommersiella processer.
• Erfarenhet av arbete i affärs- och logistiksystem.
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Meriterande:
• Erfarenhet från fordonsindustrin eller tunga maskiner.
• Kunskap om datadriven analys och förbättringsarbete inom supply chain.
• Erfarenhet av arbete i internationella organisationer.
Vi värderar dina personliga egenskaper och kompetenser. Du är serviceinriktad, analytisk och trivs i samarbete med många olika kontaktytor. Du har en helhetssyn på logistikflöden och drivs av att hitta lösningar som förbättrar både kundupplevelse och affärsresultat. En nyfikenhet för digitala verktyg och en vilja att bidra till ständiga förbättringar värdesätts högt.


Övrigt
Placering: Eskilstuna
Start: så snart som möjligt
Omfattning: Heltid

Om oss
Maxitech är ett konsultbolag inom IT/Tech som arbetar med branschens vassaste konsulter. Vi erbjuder även direktrekrytering till våra kunder och skräddarsyr lösningar efter deras behov.

Ansök nu

Lageransvarig - RMS & Södergrens

Läs mer Nov 3
Lageransvarig på RMS Lagerinredningar & Södergrens Metallindustri AB
Trivs du när det är ordning, tempo och teamwork? Gillar du att ha koll på flöden, driva förbättringar och vara mitt i verksamheten där det händer? Då kan det här vara din chans. RMS Lagerinredningar och Södergrens Metallindustri i Eskilstuna söker nu en lageransvarig som vill ta ansvar, utveckla verksamheten och vara en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa.


Om rollen
Som lageransvarig planerar, leder och deltar du i det dagliga arbetet på lagret. Du ansvarar för att flödena fungerar smidigt, att leveranserna håller hög kvalitet och att allt skickas i tid. Rollen innebär både strategiskt ansvar och praktiskt arbete, vilket gör dagarna varierande och meningsfulla. Du arbetar tätt ihop med produktion, montage och försäljning, och är en nyckelperson i att skapa struktur, effektivitet och ordning.


Dina huvudsakliga ansvarsområden
Leda och planera det dagliga arbetet på lagret
Ansvara för logistikflöden, personal och lagerkvalitet
Arbeta i affärs- och lagerhanteringssystem (Monitor och Spiris/Visma)
Optimera lagerytor och materialflöden
Genomföra inventeringar och kvalitetskontroller
Identifiera förbättringsområden och driva utveckling
Stötta och utveckla medarbetarna i vardagen
Ansvara för inköp av lagerartiklar
Vara närmaste arbetsledare för ett team på två personer



Du rapporterar till VD och har en tät dialog med ledningen. Hos oss är beslutsvägarna korta och initiativ välkomnas.


Vi tror att du är rätt person om du:
Har erfarenhet från lagerarbete, gärna inom tillverkande industri
Har arbetat i affärssystem, helst Monitor och gärna även Spiris/Visma
Har erfarenhet av arbetsledning eller vill ta steget in i en ledande roll
Är strukturerad, noggrann och lösningsorienterad
Kommunicerar tydligt och trivs med samarbete
Har ett driv för förbättringar och ordning
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Har truckkort och B-körkort



Har du dessutom erfarenhet av LEAN, 5S eller liknande arbetssätt ser vi det som ett plus. Viktigast är dock din inställning till ansvar och närvaro.


Vi erbjuder
En nyckelroll i två växande företag med tydligt fokus och stort engagemang
Möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt och rutiner
Korta beslutsvägar och nära samarbete med ledningen
Ett engagerat team och en positiv laganda
Arbetstid: måndag–fredag kl. 07:00–16:00
Friskvårdsbidrag och trygga anställningsvillkor



Om företagen
Södergrens Metallindustri
Södergrens är ett Eskilstunabaserat industriföretag med stark lokal förankring och över 70 års erfarenhet av avancerad plåtbearbetning. Vi är ett lösningsorienterat team som laserskär, stansar, svetsar, bockar och bygger – alltid med fokus på kvalitet och kundnytta. Läs mer: www.sodergrens.se


RMS Lagerinredningar AB
RMS är ett etablerat lagerinredningsföretag med över 30 års erfarenhet i branschen. Vi finns i Stockholm, Göteborg och Eskilstuna, där vårt huvudkontor och centrallager möjliggör snabba beslut, lokal support och smidiga leveranser. Vi samarbetar med marknadens främsta aktörer för att kunna erbjuda Sveriges mest kompletta lagerportfölj, från pallställ och hyllsystem till skräddarsydda helhetslösningar. Läs mer: www.rmslager.se


Om anställningen
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Provanställning sedan tillsvidare
Placeringsort: Eskilstuna



Vi ser fram emot din ansökan till RMS & Södergrens Metallindustri AB!

Ansök nu

Reservdelskoordinator | Jefferson Wells | Eskilstuna

Läs mer Okt 28
Vi på Jefferson Wells söker en Reservdelskoordinator till vår kund i Eskilstuna - en nyckelroll där du blir en del av ett globalt team som säkerställer att kritiska maskiner snabbt kommer i drift igen. Rollen erbjuder internationella kontaktytor och möjligheten att bidra i en miljö med högt tempo. Ansök redan idag!

Ort: Eskilstuna
Start: Snarast möjligt
Uppdrag: Konsultuppdrag till och med 2026-03-31

Om uppdraget
Som Reservdelskoordinator kommer du att vara en del av ett globalt team som ansvarar för att lösa kritiska reservdelsbehov för kundens maskiner världen över. Rollen innebär daglig kontakt med interna och externa samarbetspartners för att säkerställa att maskiner som står still (så kallade "Vehicle Off Road") snabbt kan komma igång igen.

Du blir en central kontaktpunkt för regionen Europa, men kommer även att stödja andra globala marknader såsom Sydamerika, Korea, Singapore, Dubai och USA.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

* Hitta snabba och hållbara lösningar vid akuta bristsituationer på reservdelar
* Koordinera och samarbeta med leverantörer, produktionsenheter, tekniska team och inköp
* Ge tillförlitlig information och hantera kundförväntningar på ett professionellt sätt
* Identifiera och genomföra förbättringsaktiviteter samt bidra till standardisering av processer
* Delta i digitaliserings- och utvecklingsinitiativ kopplade till logistikflöden

Om dig
För att trivas i rollen tror vi att du har ett genuint intresse för logistik, problemlösning och kundsupport. Du trivs i en kommunikativ roll med många kontaktytor och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du är analytisk, nyfiken och ser möjligheter snarare än hinder.

Vi ser gärna att du har:

* Eftergymnasial utbildning inom logistik, supply chain eller motsvarande erfarenhet
* God systemvana och förmåga att arbeta med dataanalys som stöd i ditt arbete
* Erfarenhet av att arbeta i en internationell organisation är meriterande
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
* En kommunikativ och samarbetsinriktad inställning samt vilja att bidra till teamets utveckling

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Ansök nu

Backorder Handler | Lernia | Eskilstuna

Läs mer Okt 28
Ta chansen att bli en nyckelspelare i ett team som förenar problemlösning med humor och passion! Som Backorder Recovery Handler & Regionkoordinator inom Service Market Logistics får du möjlighet att påverka direkt genom att hantera kritiska situationer som gör skillnad för företagets kunder världen över. Välkommen till en dynamisk och global miljö där din insats verkligen räknas!

Om tjänsten

Som Backorder Recovery Handler & Regionkoordinator kommer du att hantera kritiska backorders, samordna med globala lager och nätverk, ge tillförlitlig information och arbeta för att återställa maskinfunktionalitet snabbt och effektivt med fokus på kontinuerlig förbättring.

Om dig

Formell kompetens

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom logistik eller liknande område samt erfarenhet av att hantera komplexa logistiska utmaningar. Du bör ha en stark förståelse för Supply Chain och vara bekväm med att fatta beslut under press. Förmåga att kommunicera effektivt på engelska, både i tal och skrift, är avgörande, då mycket av kommunikationen sker internationellt. Du behöver också ha erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team. Du har erfarenhet av affärssystem som t ex SAP, och har god kunskap i Excel.

Meriterande

Det är meriterande om du har erfarenhet av dataanalys fr ån t ex Power BI, Qlikview, RPA eller liknande och kan använda dessa färdigheter för att driva förbättringar. Kunskap i svenska är en fördel, eftersom det underlättar kommunikation inom vissa delar av verksamheten. Erfarenhet av att arbeta med digitalisering och hållbarhetsinitiativ inom logistiksektorn ger dig ett plus i kanten. En positiv inställning och humor är alltid uppskattat, liksom en passion för problemlösning och kundservice. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet för uppdraget.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Hanna Karlsson via e-post: hanna.karlsson@lernia.se

Ansök nu

Parts Life Cycle Coordinator | Lernia | Eskilstuna

Läs mer Okt 28
Vi söker en Parts Life Cycle Coordinator med passion för teknik, innovation och hållbarhet. Hos vår kund i Eskilstuna får du chansen att påverka framtidens transportlösningar, arbeta med toppmoderna teknologier och bli en del av ett kompetent team som främjar kreativitet och personlig utveckling. Är du redo för nästa steg?

Om tjänsten

Om tjänsten: Som Parts Life Cycle Coordinator kommer du att arbeta i maskinstrukturen och ta fram reservdelar och stödja eftermarknaden genom att säkerställa tillgängligheten av delar under hela maskinens livscykel. Du kommer också representera vår kunds expertcenter i tvärfunktionella forum för att förbättra delarnas tillgänglighet globalt.

Om dig

Formell kompetens

Vi söker dig som har ett starkt teknisk intresse och är van att arbeta i olika system. Du har en djup förståelse för servicemarknadens försörjningskedjor och en kommersiell medvetenhet. Din serviceinriktade och kundfokuserade inställning gör att du utmärker dig i att driva kundframgång. Du trivs med att samarbeta med interna och externa intressenter på olika nivåer, och du kommunicerar obehindrat på engelska. Du är också bekväm med att analysera data och detaljer för att optimera affärs- och kundservice. Du har flera års erfarenhet av arbete inom logistik och Supply Chain.

Meriterande

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med digitala teknologier för att förbättra affärsresultat och kundservice. Tidigare arbete inom reservdelsförsörjning är ett plus, liksom erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö. Du får gärna ha haft roller där du aktivt deltagit i tvärfunktionella forum och bidragit till förbättringar i delar av logistikkedjan. Vi söker dig som har driv och intresse av att arbeta i en komplex miljö, och även pondus nog att ifrågasätta eller medge när något inte blir rätt ur ett helhetsperspektiv. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet för uppdraget.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Hanna Karlsson via e-post: hanna.karlsson@lernia.se

Ansök nu

Andra jobb i Eskilstuna från Kuehne + Nagel AB

Nedan visas andra jobb i Eskilstuna från Kuehne + Nagel AB .

Area Manager

Arbetsledare, lager
Läs mer Aug 12
Som Area Manager på vår site i Eskilstuna kommer du att vara en del av en unik och spännande resa! Du kommer att få möjlighet att vara med och påverka uppbyggnaden av den framtida verksamheten.
För att lyckas i rollen krävs det att du har förmåga att leda och motivera andra. Du är bra på att samordna grupper, agerar som förebild och skapar engagemang och delaktighet. Som person är du målinriktad, noggrann och har en förmåga att få saker gjort. Du trivs i att arbeta i en miljö med högt tempo.
Hos oss kommer du ingå i ett team av engagerade, serviceinriktade och kompetenta medarbetare. Vi erbjuder dig en spännande och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter i ett globalt företag med kollektivavtal
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
+ Ansvara för att leda och fördela arbetet inom ditt område/skift
+ Handleda och inspirera ditt team, samt ta emot och ge relevant information uppåt och nedåt i organisationen
+ Ansvara för att ditt område/skift levererar enligt uppsatta planer och mål
+ Samarbeta med övriga Area Managers för att säkerställa driften
+ Uppföljning av sjukfrånvaro och rehabilitering
+ Arbeta med kontinuerliga förbättringar av verksamheten
+ Bidra till att säkerställa systematiskt arbetsmiljöarbete
+ Daglig uppdatering av KPI:er
Vi söker dig
+ Eftergymnasial utbildning inom lager/logistik
+ Erfarenhet av arbete i ledande befattning
+ Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
+ Erfarenhet av lager/terminalverksamhet
+ God datorvana
+ Kunskap och kompetens i arbetsmiljöfrågor
+ Du gillar att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo och har förmåga att behålla lugnet i pressade situationer
+ Du är lyhörd, nyfiken och intresserad av att själv utvecklas och att utveckla andra. Du gillar att lösa problem och har en god planeringsförmåga med ett sinne för ordning och reda
Om Kuehne + Nagel
Med mer än 79 000 medarbetare på 1300 platser i mer än 100 länder, är Kuehne + Nagel ett av världens ledande logistikföretag.
Kuehne + Nagel AB finns på flera orter i Sverige; Stockholm, Norrköping, Eskilstuna, Jönköping, Göteborg och Malmö. Vi syssesätter ca 400 medarbetare.

Ansök nu

Vi söker inspirerande och motiverande Teamledare

Teamledare
Läs mer Jun 2
Teamledare
Har du flera års erfarenhet från lagerverksamhet? Är du intresserad av att leda ett eget team? Bra! Vi söker nu flera inspirerande och motiverande teamledare till vår site utanför Eskilstuna. Är du en ansvarstagande och initiativrik person som kan ta befäl och leda en personalgrupp mot uppsatta mål är det här rollen för dig.
Har du dessutom tidigare erfarenhet inom e-handel har du goda chanser att utvecklas hos oss!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
+ operativt lagerarbete
+ handleda och inspirera ditt team, samt ta emot och ge relevant information uppåt och nedåt i organisationen
+ ansvara för att teamet levererar enligt uppsatta planer och mål
+ samarbeta med övriga Teamledare för att säkerställa driften
+ identifiera dagliga operativa prioriteringar och ta nödvändiga beslut i samråd med Shift Leader
+ arbeta med kontinuerliga förbättringar av verksamheten
+ bidra till att säkerställa systematiskt arbetsmiljöarbete
+ daglig uppdatering av KPI:er

Vi söker dig
+ med flerårig erfarenhet från lagerverksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och coacha team
+ som har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Engelska är meriterande
+ med god datorvana
+ som har truckbehörigheter A1-A4 + B1-B4
+ som har arbetat i en föränderlig miljö med högt tempo och har förmåga att behålla lugnet under pressade situationer
+ du är lyhörd, nyfiken och intresserad av att själv utvecklas och att utveckla andra
+ du gillar att lösa problem och har en god planeringsförmåga med ett sinne för ordning och reda


Om Kuehne + Nagel
Med 78 000 medarbetare på 1300 platser i mer än 100 länder, är Kuehne + Nagel ett av världens ledande logistikföretag.
Kuehne + Nagel AB har lagerverksamhet på fem orter i Sverige; Eskilstuna, Norrköping, Jönköping, Göteborg och Staffanstorp. Vi sysselsätter ca 400 medarbetare.

Din ansökan
Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Elia Dnkha, 076 540 1612
Du söker tjänsten genom att skicka CV och personligt brev till knekt.recruitment@kuehne-nagel.com
Sista ansökningsdag är den 15 juni, observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Ansök nu

Vi söker inspirerande och motiverande Teamledare

Teamledare
Läs mer Apr 28
Teamledare
Har du flera års erfarenhet från lagerverksamhet? Är du intresserad av att leda ett eget team? Bra! Vi söker nu flera inspirerande och motiverande teamledare till vår site utanför Eskilstuna. Är du en ansvarstagande och initiativrik person som kan ta befäl och leda en personalgrupp mot uppsatta mål är det här rollen för dig.
Har du dessutom tidigare erfarenhet inom e-handel har du goda chanser att utvecklas hos oss!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
+ operativt lagerarbete
+ handleda och inspirera ditt team, samt ta emot och ge relevant information uppåt och nedåt i organisationen
+ ansvara för att teamet levererar enligt uppsatta planer och mål
+ samarbeta med övriga Teamledare för att säkerställa driften
+ identifiera dagliga operativa prioriteringar och ta nödvändiga beslut i samråd med Shift Leader
+ arbeta med kontinuerliga förbättringar av verksamheten
+ bidra till att säkerställa systematiskt arbetsmiljöarbete
+ daglig uppdatering av KPI:er

Vi söker dig
+ med flerårig erfarenhet från lagerverksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och coacha team
+ som har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Engelska är meriterande
+ med god datorvana
+ som har truckbehörigheter A1-A4 + B1-B4
+ som har arbetat i en föränderlig miljö med högt tempo och har förmåga att behålla lugnet under pressade situationer
+ du är lyhörd, nyfiken och intresserad av att själv utvecklas och att utveckla andra
+ du gillar att lösa problem och har en god planeringsförmåga med ett sinne för ordning och reda


Om Kuehne + Nagel
Med 78 000 medarbetare på 1300 platser i mer än 100 länder, är Kuehne + Nagel ett av världens ledande logistikföretag.
Kuehne + Nagel AB har lagerverksamhet på fem orter i Sverige; Eskilstuna, Norrköping, Jönköping, Göteborg och Staffanstorp. Vi sysselsätter ca 400 medarbetare.

Din ansökan
Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta Operations Manager Ricky Johansson, 076 540 1512
Du söker tjänsten genom att skicka CV och personligt brev till knekt.recruitment@kuehne-nagel.com
Sista ansökningsdag är den 15 maj, observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Ansök nu

Teamledare

Arbetsledare, lager
Läs mer Feb 10
Som Teamledare på vår site i Eskilstuna kommer du att vara en del av en unik och spännande resa! Du kommer att få möjlighet att vara med och påverka uppbyggnaden av den framtida verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
+ Operativt lagerarbete
+ Handleda och inspirera ditt team, samt ta emot och ge relevant information uppåt och nedåt i organisationen
+ Ansvara för att teamet levererar enligt uppsatta planer och mål
+ Samarbeta med övriga Teamledare för att säkerställa driften
+ Identifiera dagliga operativa prioriteringar och ta nödvändiga beslut i samråd med Shift Leader
+ Arbeta med kontinuerliga förbättringar av verksamheten
+ Bidra till att säkerställa systematiskt arbetsmiljöarbete
+ Daglig uppdatering av KPI:er

Vi söker dig
+ Flerårig erfarenhet från lagerverksamhet, det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och coacha team
+ Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Engelska är meriterande
+ God datorvana
+ Truckbehörigheter A1-A4 + B1-B4
+ Du gillar att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo och har förmåga att behålla lugnet under pressade situationer
+ Du är lyhörd, nyfiken och intresserad av att själv utvecklas och att utveckla andra
+ Du gillar att lösa problem och har en god planeringsförmåga med ett sinne för ordning och reda

Om Kuehne + Nagel
Med mer än 82 000 medarbetare på 1300 platser i mer än 100 länder, är Kuehne + Nagel ett av världens ledande logistikföretag.
Kuehne + Nagel AB finns på fem orter i Sverige; Stockholm, Norrköping, Eskilstuna, Göteborg och Malmö. Vi syssesätter ca 300 medarbetare.

Ansök nu

National Head of Continuous Improvement

Arbetsledare, lager
Läs mer Nov 9
As the National Head of Continuous Improvement you will be part of leading the Kuehne+Nagel Contract Logistics organization and serve as a subject matter expert in the Lean Six Sigma methodology and mindset. You will be responsible for working with internal partners to drive service and productivity improvements across the business. You will be a role model in terms of Lean Six Sigma knowledge, experience and change management.




Your Role


You will be both tactically and strategically responsible for leading and executing the national Production System Program and Continuous Improvement culture through the ongoing integration of Production Systems for all operations within Contract Logistics. You will have an integral part to play in driving a culture that delivers collaborative working, engagement, added value and continuous improvement.




Your Responsibilities
Lead and develop the team of dedicated national and site-based Black- and Green Belts. Provide training, support, coaching and mentoring to managers, Green-, Black- and Lean Belts in their process improvement projects to ensure successful project implementation.
Define and deploy the national Continuous Improvement strategy and targets in cooperation with CL management. Secure solid project pipeline and subsequent delivery, both improvements and innovation projects.
Lead assigned project teams to effectively solve complex problems and insure sustained improvement and effective application of the Lean and Six Sigma methods.
Validate savings with P&L owners. Drive and monitor the deployment of global Production System initiatives (e.g. Deep Dive
Value Stream Analysis, GRIP (Productivity Management System)).
Strive to become a data led organisation that supports decision-making. Provide support to the business development pipeline and solutions to offer integrated solutions to end customers



Your Skills And Experiences
Broad strategic thinker, with clear vision and direction of world class change management
Passionate about Six Sigma methodologies as a strategically critical business philosophy. Preferably, Black Belt Certified.
University degree within Engineering (MSc) in Logistics, Industrial Engineering or similar
Good working knowledge of the principles and philosophies of total quality management and high-performance work systems
Respected and trusted leader with a proven track record of achievement, solid technical skills, and a reputation as a leader of change
Works well in team environment with sound negotiation and problem solving skills and willing to travel across sites.
Strong interpersonal capabilities and the ability to teach and mentor cross-functionally with other leaders and belts.
Understands local language or willingness to learn.
Able to translate national level targets to practical objectives at operational level
Build a trusting and intellectually engaged team culture

Good Reasons to Join


You will be part of the world’s leading logistics provider, where you will have the opportunity to impact the business by providing a high level of customer care. You will join a highly dedicated team in a dynamic and highly competent environment. At Kuehne + Nagel, we are committed to continuously developing our employees to meet extraordinary goals. We offer the opportunity for professional and personal development, where you can grow your expertise and shape your career.

Ansök nu