Eskilstuna: Regionchef till Mälardalen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Regionchef till Mälardalen i Eskilstuna. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Eskilstuna inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och leda utvecklingen av framtidens bostadsområden – där affärsmässighet, långsiktiga investeringar och starkt ledarskap går hand i hand? Då kan det här vara rollen för dig. Nu söker vi en affärsdriven och engagerad Regionchef till Mälardalen – en region med stor potential där du får leda både verksamhet och människor framåt. 
Din rollSom Regionchef i Mälardalen har du det övergripande ansvaret för resultat, budget och operativ utveckling inom regionen. Regionen består av 8000 lägenheter utspridda på olika orter i Mälardalen. Största beståndet ligger i Eskilstuna med ca 5000 lägenheter. Ditt team består av områdeschefer som har det operativa ansvaret för sina respektive orter. Ditt uppdrag är att skapa resultat genom andra – med fokus på att skapa värde i vår förvaltning.
Utöver det interna ledarskapet är du en viktig extern representant för Victoriahem. Du skapar och vårdar relationer med kommuner, lokala samarbetspartners och andra nyckelintressenter – och arbetar strategiskt för att identifiera nya möjligheter till förädling, utveckling och tillväxt.
Vi söker dig som Har arbetslivserfarenhet från strategiskt ledarskap i en affärsdriven organisation
Har ett utpräglat affärsdriv och förstår sambandet mellan driftnetto, investeringar och långsiktigt värdeskapande
Är en trygg och närvarande ledare som skapar tydlighet, motivation och resultat i teamet
Har B-körkort och är bekväm med resor inom regionen
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Vi erbjuder: En nyckelposition i ett växande bolag med höga ambitioner och korta beslutsvägar 
En roll där du får kombinera strategiskt ansvar med operativt ledarskap
Konkurrenskraftiga förmåner 
Praktisk information
Start: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Vi rekryterar löpande – skicka in din ansökan redan idag!  Frågor? Kontakta HR på katarina.bjornstrom@victoriahem.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Eskilstuna som Fastighetschef

Nedan visas andra jobb i Eskilstuna som Fastighetschef.

Lokalförsörjningschef

Läs mer Maj 16
Vi söker ny lokalförsörjningschef /chef till Fastighetsenheten – en engagerad ledare med skarp kompetens och ett hjärta som klappar för utveckling och hållbarhet. Vill du leda en grupp erfarna specialister och samtidigt göra verklig skillnad i en kommun som vill framåt? Hos oss får du vara med och forma framtidens Eskilstuna – på riktigt.

Vi är en kommun med höga ambitioner. Vii äger majoriteten av våra verksamhetslokaler och en smart och effektiv lokalförsörjning är avgörande. Vårt mål är ändamålsenliga, hållbara lokaler med innovationshöjd. Våra fastigheter spelar en viktig roll i vårt mål att bli en klimatpositiv kommun år 2045. Fastighetsenheten är en del av avdelningen Fastighet och miljö på Kommunledningskontoret. Hos oss finns nio medarbetare med roller som teamledare, fastighetsplanerare, strateger, energiprojektledare och ekonom. Vi har ett mycket nära samarbete med Mark- och exploateringsenheten inom samma avdelning.

ARBETSUPPGIFTER
Fastighetsenheten ansvarar för hela kommunens lokalförsörjning och bestånd av verksamhetsfastigheter. Syftet är att ha lokaler som är ändamålsenliga för kommunens förvaltningars verksamheter. Som lokalförsörjningschef leder du arbetet med stort mandat och tydliga förväntningar på resultat och utveckling. Du har en nyckelroll i att driva frågor om renoveringar, nyinvesteringar och energieffektiva lösningar samtidigt som du utvecklar arbetet tillsammans med våra förvaltningar och bolag.

Du deltar i hyresförhandlingarna och är en viktig länk till Eskilstuna kommunfastigheter som förvaltar, bygger och renoverar kommunens lokaler. Du arbetar nära politiken, och det kräver att du både förstår och uppskattar den styrmodellen. Ditt engagemang för klimat och miljö är smittsamt och hjälper oss att tänka nytt, höja ambitionerna och hitta hållbara lösningar. Du leder enheten med fullt ansvar för verksamhet, personal och budget, och rapporterar direkt till fastighet- och miljödirektören.







KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av fastighetsfrågor och lokalförsörjning och som ser hur det hänger ihop med samhällets utveckling. Du har högskoleutbildning inom ett relevant område, eller har på annat sätt byggt upp motsvarande kompetens. Du har haft en ledande roll tidigare och gärna varit chef. Du är trygg i förhandlingar, har koll på fastighetsekonomi och vet vad som krävs i en komplex organisation. Erfarenhet från en politiskt styrd verksamhet är ett plus.

Som ledare är du tydlig, lyhörd och förtroendeingivande. Du tror på tillit och bygger engagemang genom att visa riktning och skapa delaktighet. Du driver arbetet framåt, får saker att hända och får andra att vilja vara med. Du samverkar med lätthet både inom kommunen och med externa aktörer. Du trivs när du får växla mellan strategiska och operativa frågor, och du har en tydlig känsla för service och helhet.
Varmt välkommen med din ansökan!

Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv upplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev



ÖVRIGT
Kommunledningskontoret har det koncerngemensamma ansvaret och har som uppdrag att stödja kommunstyrelsen i arbetet att utveckla Eskilstuna kommun. Det gör vi genom att leda, styra och stödja förvaltningar och bolag genom dialog, samverkan och delaktighet.

Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Ansök nu

Verksamhetschef för bygg och fastighetsutveckling

Läs mer Mar 17
Med en tredjedel av hyresmarknaden och hundratals medarbetare är Kfast Eskilstunas ledande, samhällsbyggande fastighetsbolag. Vi hyr ut och förvaltar, utvecklar och bygger fastigheter – och tar hand om allt från bostäder, förskolor, grundskolor till vård- och omsorgsboenden, idrottsanläggningar och affärslokaler. Kfast är en stolt del av Eskilstuna kommunkoncern. Tillsammans utvecklar vi Eskilstuna så att livet får plats och platser får liv.




Beskrivning
Kfast har en tydlig ambition att bli Sveriges bästa fastighetsbolag och vårt hjärta finns i Eskilstuna.

Med 8 000 bostäder och 77 000 kvadratmeter lokaler, samt förvaltningsansvar för över 500 000 kvadratmeter kommunala verksamhetslokaler är vi en viktig aktör i stadens utveckling. Vi satsar stort på hållbarhet, energieffektivisering och smart fastighetsutveckling. Nu söker vi en verksamhetschef för bygg och fastighetsutveckling som vill vara med på vår resa för hela Eskilstunas utveckling.

Arbetsuppgifter
Kfast har hög ambition och här vill vi att du ska bidra. Som verksamhetschef hos Kfast har du en nyckelroll i att forma och driva Kfast bygg- och fastighetsutveckling. Ditt uppdrag är att se till att vi ligger i framkant med långsiktig fastighetsutveckling i Eskilstuna. Du rapporterar direkt till VD, ingår i bolagets företagsledning med ansvar för byggnation, miljö, energi och drift. Du leder ditt team med perspektiv i resultat, ekonomi och verksamhetsmål. Inom ditt verksamhetsområde finns cirka 50 engagerade och kompetenta medarbetare och du har direkt personalansvar för projektchef, driftchef och miljöchef.

Du leder arbetet med att säkerställa behovet av nybyggnation, stadsutveckling och effektiv projektledning i samverkan med Eskilstuna kommun och andra intressenter. Det innebär att du arbetar med tidiga skeden, markreserv och planarbete samt ansvarar för investeringsbeslut och kvalitetsuppföljning. En viktig del av ditt uppdrag är att modernisera och utveckla fastigheter med fokus på miljö, klimat och energieffektivisering/driftoptimering. För att lyckas i rollen ingår även att bygga och ingå i att nätverk, både internt och externt. Du är en del av företagsledningen och blir en central del i att leda Kfast mot framtiden.





Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning med relevant inriktning eller en annan utbildningsbakgrund i kombination med erfarenhet som motsvarar tjänstens krav. Du har flerårig erfarenhet av byggbranschen och en djup förståelse för byggsektorn, inklusive byggnadsteknik och ekonomi i byggprojekt. Du har även chefserfarenhet med ansvar för verksamhet, ekonomi och personal och det är bra om du är van att leda genom andra chefer.

Det är meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation eller har erfarenhet av bostäder, kommunala lokaler och samhällsfastigheter. För att lyckas i rollen behöver du vara en strategisk och operativ ledare som skapar engagemang, driver utveckling och vågar tänka nytt. Du trivs i en miljö där samarbete, förändringsledning och långsiktig planering är avgörande.

Visst låter det som en inspirerande utmaning att utveckla Eskilstuna så platser får liv och livet får plats? Vi ser fram emot din ansökan!

Intervjuer för tjänsten kommer att hållas den 9, 10 och 11 april.

 




Vi är det samhällsbyggande fastighetsbolaget som utvecklar Eskilstuna – så att livet får plats och platser får liv.


Eskilstuna Kommunfastigheter AB - Läs mer på https://www.kfast.se/

Ansök nu

Affärsorienterad Områdeschef Eskilstuna/Strängnäs

Läs mer Nov 4
Är du en affärsmässig ledare, med passion för fastighetsförvaltning, ekonomisk lönsamhet och kundrelationer? Har du en gedigen fastighetsbakgrund och drivs av ständig förbättring samt att utveckla andra? Då kan du vara rätt person för en nyckelroll i vår verksamhet! Vi söker en Områdeschef till Eskilstuna/Strängnäs.

Vad är dina viktigaste arbetsuppgifter som Områdeschef?
Som Områdeschef kommer du att vara en nyckelperson för att säkerställa affärsdriven förvaltning med fokus på ekonomisk lönsamhet. Genom professionell förvaltning skapar du rätt förutsättningar för nöjda kunder inom ditt område.

I rollen som Områdeschef förväntas du ta fullt ägandeskap för din resultatenhet och dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
  Tydligt och engagerat ledarskap: utöva ett aktivt ledarskap av förvaltningens medarbetare med fokus på engagemang, tydlighet, samarbete och tillit. Uppmuntra medarbetarna till utveckling, nytänkande och egna initiativ. Säkerställa att alla medarbetare vet vad som förväntas av dem, att vi är rätt bemannade och att verksamheten fungerar optimalt. Förvaltningen består av 3 fastighetsförvaltare, 3 bostadsuthyrare och 6 fastighetsskötare.
 
Affärsdriven förvaltning: optimera kassaflöden och fastighetsvärden med ett långsiktigt perspektiv. Aktivt identifiera hyrespotential och kostnadsbesparingar i området, samt genomföra väl avvägda underhållsprojekt och smarta investeringar.
 
Affärsplaner och uppföljning: ansvara för att ta fram affärsplan (budget) för området samt följa upp det ekonomiska resultatet månadsvis. Detta inkluderar ansvar för beståndets totalavkastning samt att säkerställa så att portföljen når uppsatta mål. Aktivt deltagande i långsiktiga strategiska beslut såsom portföljoptimering.
 
Kundnöjdhet och fastighetsägarens ansvar: säkerställa att vi levererar trivsamma boenden till våra hyresgäster i området genom att det är helt, rent och funktionellt både i och omkring husen. Ansvara för att ronderingar, serviceanmälningar, lokalvård, jourhantering och driftavtal hanteras effektivt samt att vi upprätthåller en god kommunikation med våra hyresgäster. Säkerställa att vi alltid uppfyller Fastighetsägarens ansvar.
 
Rollen rapporterar till Regionchef som utgår från Gävle och du kommer utgå från kontoret i Eskilstuna. Resor i tjänsten förekommer.  

Vem är du och vad har du med dig?
För att lyckas i rollen har du en gedigen fastighetsbakgrund, är en ledare som engagerar din personal samt har en god förmåga att planera och strukturera upp ditt och ditt teams arbete och fokusområden.

Vår drömkandidat har: Dokumenterad ledarskapserfarenhet. Erfarenhet av att leda andra chefer är meriterande.
Gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning. Förvaltning inom bostadssegmentet är meriterande.  
Stark affärsförståelse samt tidigare erfarenhet av ekonomisk styrning och budgetarbete.
Förmåga av att identifiera och genomföra kostnadsbesparingar och intäktsökningar.
Behärskar svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
B-körkort

Högskole- eller universitetsexamen med inriktning inom fastighetsteknik, förvaltning, finans/ekonomi eller liknande är starkt meriterande – dock inget krav.

Vad erbjuder vi dig?
Som anställd hos oss erbjuder vi dig: En dynamisk och utmanande nyckelroll hos Sveriges största bostadsbolag
Möjlighet att påverka och utveckla Heimstadens verksamhet i ditt område
Ett engagerat och kompetent team att leda och utveckla
Konkurrenskraftiga villkor och förmåner
Frihet under ansvar och möjlighet till visst hybridarbete
Då inte bara vi ska välja dig, utan vi ska välja varandra har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!

Välkommen med din ansökan! 
Vi kommer arbeta löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 2024-12-22. I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Därför söker du direkt via deras hemsida här. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl pga. GDPR. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ira Isaksson på tel: 070 485 75 59 eller ira@isakssonrekrytering.se.

Övrigt
Våra värderingar är viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss.  Vi är också stolta över att ha fått utmärkelsen Karriärföretag 2024 för tredje året i rad. Motiveringen till varför Heimstaden anses vara en attraktiv framtida arbetsgivare kan du läsa mer om här: Årets karriärföretag 2024.

För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 

Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se.

Ansök nu

Fastighetsförvaltare med personalansvar till Victoriahem i Eskilstuna

Läs mer Dec 23
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Du kommer att tillhöra region Mälardalen med ett fastighetsbestånd på cirka 8 500 lägenheter och placeras i Eskilstuna med ansvar för cirka 1600 lägenheter. Du leder ett kompetent team bestående av förvaltare, fastighetstekniker och fastighetsskötare och miljövärdar, och rapporterar direkt till Områdeschef i Eskilstuna. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och driven fastighetsförvaltare med personalansvar som vill vara med och utveckla vårt fastighetsbestånd och vårt team!

Som fastighetsförvaltare med personalansvar har du en central roll i vår verksamhet. Du ansvarar för både förvaltning och utveckling av vårt fastighetsbestånd, samtidigt som du leder och coachar ett team av medarbetare. Ditt uppdrag är att säkerställa att drift, underhåll och projekt genomförs effektivt och i linje med våra affärsmål och värderingar.

Du kommer att arbeta nära både kollegor och externa aktörer, med ansvar för att skapa en arbetsmiljö där teamet trivs och presterar på topp. Rollen innebär också att bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med hyresgäster och andra intressenter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
-Ansvara för förvaltning och utveckling av fastighetsbeståndet.
-Planera, leda och följa upp drift- och underhållsarbeten.
-Budgetera, följa upp ekonomi och ta fram investeringsunderlag.
-Leda och utveckla ett team av medarbetare, inklusive ansvar för medarbetarsamtal och kompetensutveckling.
-Driva projekt inom renovering, ombyggnad och energieffektivisering.
-Säkerställa god kommunikation och relationsbyggande med hyresgäster, entreprenörer och myndigheter.
-Identifiera och genomföra förbättringsarbete för att optimera fastigheternas tekniska system.

Din profil
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning alternativt ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter, gärna hyresrätter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. I dina tidigare roller har du fått erfarenhet av personalledning och att driva projekt - kunskaper och erfarenheter som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss. Du är en person som trivs med att planera och prioritera ditt arbete självständigt, även i en dynamisk miljö där förutsättningarna kan förändras. Ditt arbetssätt präglas av ett lösningsorienterat förhållningssätt och ett starkt engagemang för att leverera resultat av hög kvalitet. Dessutom har du en välutvecklad kommunikationsförmåga och är skicklig på att bygga och vårda långsiktiga relationer, både internt och externt.

Vi är snabba och innovativa, därför är det viktigt att du gillar förändringar och vill utveckla den lokala fastighetsmarknaden med ett starkt affärssinne. Hos oss värderas den egna drivkraften, med nyfikenhet och initiativtagande. Låter detta som ett spännande arbete? Tveka inte att söka tjänsten redan idag och bli en del av vårt framgångsrika team på Victoriahem!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Victoriahem med Clockwork Rekrytering & Bemanning AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Beatrice Lindgren Thalén via 070-8215320 eller beatrice.lindgren.thalen@clwork.se . Ansök via www.clockworkpeople.se senast 2025-01-15. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Eskilstuna från Victoriahem AB

Nedan visas andra jobb i Eskilstuna från Victoriahem AB .

Fastighetstekniker till Eskilstuna

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Maj 8
Vill du vara med och skapa trivsamma hem?
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad fastighetstekniker till vårt team i Eskilstuna. Hos oss blir du en nyckelspelare i att säkerställa en trygg och välfungerande boendemiljö för våra hyresgäster.
Om rollen
Som fastighetstekniker har du en viktig roll i det dagliga underhållet av våra fastigheter. Du ansvarar för reparationer, felsökning och service hos våra hyresgäster och i fastigheten i stort. Du är en del av ett team där vi tillsammans skapar värde genom hög service och god kontakt med våra hyresgäster.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Reparation och service 
Generellt felavhjälpande underhåll
Ronderingar och tillsyn för att förebygga problem
Medverkan i systematiskt brandskyddsarbete
Deltagande i områdesaktiviteter för att stärka gemenskapen i området

Vem är du?
Vi söker dig som är ansvarstagande, lösningsorienterad och har ett stort intresse för service. Du är strukturerad, arbetar självständigt och trivs i en roll där du har kontakt med många människor. Ditt arbete gör skillnad varje dag!
Vi ser gärna att du har:
Arbetslivserfarenhet från roll som fastighetstekniker, reparatör eller liknande
B-körkort (manuellt)
Goda kunskaper i svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande
Bygg-eller snickerierfarenhet är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är en lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt. Du är serviceinriktad och förstår helheten i att alla behöver ta sitt ansvar och leverera hög service varje dag.
Vi erbjuder
Läs mer om oss och vad vi erbjuder som arbetsgivare på vår hemsida.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Eskilstuna
Bakgrundskontroll och personlighetstest via Alva Labs ingår i rekryteringsprocessen

Ansökan
Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor? Kontakta förvaltare Jacob Poli på jacob.poli@victoriahem.se. 
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Miljövärd till Eskilstuna

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Dec 16
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu söker vi drivna och engagerade miljövärdar till vårt fastighetsbestånd i Eskilstuna.
Om tjänstenRollen som miljövärd är en del av vårt Victoriahemprogram och är en tidsbegränsad anställning på 12-18 månader. I rollen kommer du vara en del av ett team som framförallt arbetar med tillsyn och renhållning i och kring fastigheterna. Det innebär att du ansvarar för att det är snyggt och rent på de gemensamma ytorna. Rollen kräver att du är social och serviceinriktad för att på ett bra sätt kunna upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
Yttre skötsel med renhållning av gårdsmiljöer
Ta hand om fastighetens allmänna ytor såsom sophantering, trapphus, källare och tvättstugor
Tillsyn i och kring fastigheterna - se till så att det är rent och snyggt
Enklare reparationer av exempel sittplatser, lekplatser och garage- och parkeringsplatser

Din profil
Som om person är du ansvarstagande, flexibel och självgående i det dagliga arbetet. Du är bra på att skapa goda relationer, gillar att vara utomhus och trivs med stundtals fysiskt ansträngande arbete. Erfarenhet av snickeri eller målning är meriterande, men inte ett krav. I den här tjänsten värderar vi personlighet, motivation och drivkraft högt.

Vi erbjuder
Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner och vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, allmän visstidsanställning
Placering: Eskilstuna
Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen
B-körkort är ett krav

Ansökan
Välkommen med din ansökan här via vår karriärsida. Urval och intervjuer sker löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare till region Mälardalen/Mitt

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 12
"Det som får mig att trivas allra bästpå Victoriahem är den moderna företagskulturen som ger oss projektledarede förutsättningar som krävs för att vi skall kunna leverera projekten med kvalitet. Det finns dessutom bredkompetens inom bolaget som gör att man hela tiden kan utbyta erfarenheter med varandra".
Det säger vår projektledare Tim Frank. Tim började hos oss för några månader sedanoch kom närmast från byggbranschen där han startade som snickare, och nu senast som ansvarig platschef för byggservice och eftermarknad hos en större byggaktör. Gör Tim sällskap som en av våra drivna projektledare - skicka in din ansökan utan CV redan idag!

Kort info om tjänsten
I rollen som projektledare ingår du i en projektgrupp och kommer företrädesvis arbeta med renoverings-, ombyggnads och energiprojekt i Mälardalen. De områden som ingår i den regionen är: Eskilstuna, Katrineholm, Örebro, Västerås, Arboga, Köping. Du kommer utgå från vårt kontor i Eskilstuna, men resor till alla områden i regionen förekommer i tjänsten.
För att vara aktuell för tjänsten ska nedan kvalifikationer vara uppfyllda
Eftergymnasial utbildning inom byggteknik, alternativt arbetsliverfarenhet som vi bedömer likvärdig
3-5 årsarbetslivserfarenhet från roll som arbetsledare, platschef, byggprojektledare, eller likvärdigt
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

Ansökan
Du söker tjänsten utan CVgenom att trycka dig vidare via ansökningsknappen nedan. Rekryteringsprocessen består av nedan steg:
Urvalsfrågor
Två intervjutillfällen, inklusive en intervju som utförs med en kompetensbaserad intervjuteknik
Personlighets - och logiktest
Referenstagning och bakgrundskontroll

Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta projektchef Marcus Lagerkvist på mail marcus.lagerkvist@victoriahem.se
Läs mer om oss som bolag på vår hemsida: www.victoriahem.se.

Vi ber vänligen rekryterings - och konsultbolag att inte kontakta oss för denna tjänst.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetstekniker till Eskilstuna

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Sep 23
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!
I Eskilstuna finns vårt största fastighetsbestånd med över 5 000 lägenheter belägna i Centrum, Norr, Nyfors, Övre Nyfors, Årby, Skiftinge/Sahl, Råbergstorp, Mytorp, Stenby och Frölunda.
Teamet består av 60 personer som utgår från vårt områdeskontor på Drottninggatan i centrala Eskilstuna. Eskilstuna är ett av bolagets fokusområden varför vi nu förstärker teamet med ytterligare drivna och affärsmässiga fastighetstekniker.
Om tjänsten
I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Proaktivt arbete genom ronderingar, tillsyn och synlighet i området.
Service, reparationer och felavhjälpande underhåll
Felsökning samt utbyte/installation av vitvaror
Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda i tid.
Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder
Systematiskt brandskyddsarbete mm
Deltagande i områdesaktiviteter tillsammans med våra hyresgäster

Din profil
Arbetslivserfarenhet från en roll som fastighetstekniker eller reparatör
Goda kunskaper och erfarenhet av reparationer inom el, VVS, snickeri och vitvaror
Utbildning med inriktning fastighetsteknik, alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig
Körkort klass B
Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift, Ytterligare språk är meriterande.

I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer.
Vi erbjuder
Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Eskilstuna
Bakgrundskontroll och tester är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan
Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Christoffer Rodinpå mail christoffer.rodin@victoriahem.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare till Mälardalen

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Sep 3
Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!
Nu söker vi en projektledare som med ett stort engagemang och driv vill vara med och förädla Victoriahems bostadsbestånd. Sitter du idag på en roll som byggprojektledare eller platschef och vill ha en ny utmaning i ett bolag som hela tiden vill utvecklas? Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänsten
I rollen som projektledare ingår du i en projektgrupp och kommer företrädesvis arbeta med renoverings-, ombyggnads och energiprojekt i Mälardalen och region Mitt.De orter som ingår i de regionerna är: Norrköping, Linköping, Nyköping, Tranås, Eskilstuna, Västerås, Arboga, Köping, Örebro och Katrineholm. Du kommer utgå från vårt områdeskontor i Eskilstuna, men resor till samtliga orter inom regionerna förekommer i tjänsten.
Dina ansvarsområden består bland annat av:
Ta fram förfrågningsunderlag och ansvara för upphandling av entreprenörer
Driva renoverings- och energiprojekt mot överenskommen kvalitet, ekonomi och tid.
Projektbudgetansvar
Kvalitetssäkring
Stöd och bollplank åt förvaltningen vid exempelvis byggrelaterade frågor

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en teknisk högskoleexamen eller bygg/teknikerfarenhet förvärvad på annat sätt. Önskvärt är att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du kan med fördel komma från entreprenadsidan där du haft roll som platschef på en väletablerad byggentreprenör.
Som person har du ett naturligt och självklart engagemang i ditt arbete. Du är drivande, positiv och har mycket god samarbetsförmåga. Vidare tar du ansvar, gillar utmaningar och har ett affärsmässigt tänk och driv. I rollen kommer du arbeta med flera parallella projekt samtidigt vilket förutsätter att du är ordningsam och arbetar efter en god struktur.
För att vara aktuell för tjänsten ska även nedan krav vara uppfyllda:
4-5 års erfarenhet från en motsvarande roll inom byggprojektledning eller platschef från väletablerad byggentreprenör
Erfarenhet från att ha drivit ca 15 projekt per år med totalvolym om 30-70 msek
Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel
Förmåga att uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift
B-körkort

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och samsyn med företagets värdegrund i denna rekrytering.
Vi erbjuder
Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Vår företagskultur kännetecknas av närheten till kunderna och ett obyråkratiskt förhållningssätt till det dagliga arbetet. Bolaget strävar efter att ha ett öppet arbetsklimat och en nära dialog på alla nivåer i organisationen.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Mälardalen och region Mitt, med utgångspunkt från vårt områdeskontor i Eskilstuna
Omfattning: Heltid
Bakgrundskontroll och testerär en del av rekryteringsprocessen

Ansökan
Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Avdelningschef Marc Karlsson på e-post marc.karlsson@victoriahem.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu