Eskilstuna: E-Commerce Marketing | Jefferson Wells | Eskilstuna

Hitta ansökningsinfo om jobbet E-Commerce Marketing | Jefferson Wells | Eskilstuna i Eskilstuna. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Eskilstuna inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-07 // Varaktighet: Heltid

Är du en digital marknadsförare med erfarenhet av e-handel och vill arbeta både strategiskt och operativt med att driva försäljning online? Vi på Jefferson Wells söker nu en digital marknadsförare inom e-handel för ett spännande konsultuppdrag hos en av våra kunder. Här får du chansen att kombinera kampanjarbete, kundfokus och datainmatning i en dynamisk miljö med fokus på digital tillväxt. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ort: Eskilstuna
Start: Juni 2025
Uppdragslängd: T.o.m. December 2025

Om jobbet som digital marknadsförare inom e-handel

Som digital marknadsförare inom e-handel kommer du att arbeta med att öka försäljningen via vår kunds e-handelsplattform. Du skapar kampanjer, optimerar innehåll och layout på sajten, och ansvarar för att produkter och priser finns korrekt inlagda. Rollen kräver en kombination av kreativ förmåga, teknisk förståelse och ett starkt kundfokus.

Exempel på arbetsuppgifter:
* Skapa och genomföra digitala kampanjer via sociala medier, e-post och Google Ads
* Säkerställa att e-handelssidan är användarvänlig och visuellt tilltalande
* Arbeta med produktbeskrivningar och bilder för att öka konvertering
* Lägga in produkter och priser i e-handelsplattformen
* Utveckla erbjudanden som lockar kunder - t.ex. dagliga deals, fraktkampanjer eller registreringsrabatter

Den vi söker

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av digital marknadsföring och/eller e-handel, som gillar att arbeta självständigt och kombinera kreativt tänkande med praktiskt genomförande. Du är van vid att skapa kampanjer, arbeta med innehåll i digitala kanaler och har ett intresse för kundbeteenden och konvertering.

Vi ser gärna att du har:
* 2-5 års erfarenhet av digital marknadsföring inom e-handel
* Förmåga att skapa kampanjer i t.ex. Google Ads, sociala medier och e-post
* Erfarenhet av att arbeta i e-handelsplattformar och CMS
* Mycket god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska
* Förmåga att arbeta självständigt och driva projekt framåt
* Erfarenhet av Salesforce e-commerce är meriterande

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb.

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Eskilstuna som Marknadsförare

Nedan visas andra jobb i Eskilstuna som Marknadsförare.

E-Commerce Marketing Specialist

Läs mer Maj 12
Consensus är våra kunders kompetenspartner för konsulter, rekrytering och utbildning. Vi utvecklar människorna som utvecklar företagen och hittar personligheterna som gör skillnad - hållbart, långsiktigt och nära dig. Sedan 2002 har vi varit ett stöd till såväl lokala företag i Örebro län som till nationella och globala koncerner. Och det vi inte visste igår vill vi lära oss idag. För rätt kompetens gör skillnad.

Consensus har förmånen att samarbeta med många stora och välkända företag inom flera olika branscher. Vi har en lång historia av att arbeta med interims-/ konsultuppdrag på både chefs- och specialistnivå. Vår gedigna erfarenhet gör att vi blir ett bra bollplank till dig för att du ska känna dig trygg när du är ute på ditt uppdrag.

Alla konsulter hos oss har en dedikerad konsultchef som har kontinuerlig kontakt med dig för att säkerställa att du får önskad utveckling i din yrkesroll och karriär samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats.

Nu har du chansen att bli en del av vårt framgångsrika team!

Vill du vara med och utveckla kundupplevelsen för en global aktör med starkt varumärke? Då kan det här vara rollen för dig!

Om rollen

Som E-Commerce Marketing Specialist hos vår kund i Eskilstuna kommer du att arbeta med att driva trafik till deras e-handelsplattform och skapa en engagerande och smidig köpupplevelse. Rollen är bred och innefattar både strategiskt och operativt arbete inom digital marknadsföring, innehållshantering och kundaktivering.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

Utveckla och genomföra marknadsföringsstrategier för att driva trafik och försäljning (t.ex. SEO, sociala medier, displayannonsering, nyhetsbrev, kampanjer m.m.)
Säkerställa att e-handelsplattformen är visuellt tilltalande, lättnavigerad och innehåller korrekt och inspirerande produktinformation
Implementera taktiker för att öka konvertering och kundengagemang (t.ex. dagliga erbjudanden, rabatter för registrerade användare, produktrekommendationer, kundrecensioner)
Arbeta aktivt med att främja återkommande köp genom kampanjer, uppföljning och hög servicenivå
Hands-on arbete med att ladda in produktdata och priser i e-handelsplattform

Vi tror att du har:
2–5 års erfarenhet inom digital marknadsföring eller e-handel
God förståelse för trafikdrivande kanaler och konverteringsoptimering
Erfarenhet av att arbeta självständigt och driva projekt från idé till genomförande
Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant med både innehåll och data
Erfarenhet av Salesforce Commerce Cloud är meriterande men inget krav

Uppdraget erbjuder dig
En global arbetsmiljö med stor möjlighet att påverka och utvecklas
Ett team med starkt samarbete och högt engagemang
Möjlighet att arbeta med ett av världens mest respekterade varumärken

Att vara konsult hos Consensus

Som konsult hos Consensus får du möjlighet att arbeta med några av de mest spännande och varierande uppdragen inom olika branscher. Du kommer att vara en nyckelspelare för våra kunder och bidra till deras framgång genom din kompetens och erfarenhet. Hos oss får du inte bara utveckla dina egna färdigheter utan också göra skillnad i både små och stora projekt och organisationer. Genom nära samarbete med vår försäljningsorganisation säkerställer vi att du alltid har relevanta och meningsfulla uppdrag. Läs mer om vad vi kan erbjuda på: https://www.consensus.nu/konsult/ 

Ansökan

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hannes Eliasson på Consensus, hannes.eliasson@consensus.nu eller 076-112 23 86

Vi ser fram emot din ansökan via www.consensus.nu. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Välkommen att ta nästa steg i din karriär!

Ansök nu

E-Commerce Marketing Specialist

Läs mer Maj 21
Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka
Start: 2:a juni
Arbetsplats: På plats

Om tjänsten
Vår kund söker en driven och initiativtagande E-commerce Marketing Specialist till sitt team i Eskilstuna. I rollen arbetar du med att driva trafik till kundens e-handelsplattform genom strategisk och operativ marknadsföring. Du är en viktig del av ett team som arbetar med digital försäljning och kundupplevelse, där du får möjlighet att utveckla och implementera marknadsaktiviteter och e-handelslösningar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Utveckla och implementera marknadsföringsstrategier för att främja produkter/tjänster och attrahera kunder.

Använda kanaler som sökmotorer, sociala medier, displayannonsering, nyhetsbrev, m.m.

Säkerställa att e-handelsplattformen är användarvänlig, visuellt tilltalande och innehåller tydliga produktbeskrivningar och bilder.

Skapa kampanjer som driver konvertering, såsom dagliga erbjudanden, registreringsrabatter, fraktkampanjer, kundrecensioner och produktrekommendationer.

Arbeta med att stärka återköpsgraden genom kunduppföljning, kampanjer och god kundservice.

Ansvara för att ladda upp information och priser i e-handelsplattformen.

Vem är du?
Du har 2–5 års erfarenhet av arbete inom e-handel eller digital marknadsföring.

Du är van att arbeta självständigt men trivs även i samarbete med andra.

Du har ett analytiskt tänkande och en känsla för detaljer.

Du har god teknisk förståelse och är bekväm med att arbeta praktiskt med data och innehållshantering.

Erfarenhet av Salesforce e-commerce-produkter är meriterande men inget krav.

Om verksamheten
Vår kund är en global aktör inom teknik- och industrilösningar med stark lokal förankring i Eskilstuna. Organisationen präglas av innovation, hållbarhet och en ständig vilja att förbättra kundupplevelsen. Här får du arbeta i en miljö där initiativtagande uppmuntras och utvecklingsmöjligheterna är många.


Tveka inte att skicka in din ansökan – möjligheten att bli en del av ett innovativt team inom ett världsledande företag väntar på dig! Vi ser fram emot att höra från dig. Urval sker löpande.

Ansök nu

Digital Campaign Specialist (Nordisk roll) till Wavin

Läs mer Dec 12
Drivs du av att skapa fantastiska digitala kampanjer och förvandla dem till något extraordinärt? Har du djupgående kunskap om digitalt arbete inom B2B och en passion för att skapa en webbupplevelse som driver hög trafik? Välkommen till denna seniora digitala roll som Digital Campaign Specialist!

Wavin ger dig den perfekta möjligheten att leda och förbättra den digitala närvaron över Norden i nära samarbete med vårt starka regionala och globala marknadsföringsteam. I denna roll kommer du att använda din kompetens och hålla dig uppdaterad på de senaste trenderna inom automation, digitala plattformar, SEO och UX. Förutom att implementera och optimera den digitala agendan kommer du även att vara den primära kontaktpunkten för den svenska kommersiella organisationen och stödja Sverige i samarbete med de andra personerna i det nordiska MarCom-teamet.

Din möjlighet
I rollen som Digital Campaign Specialist blir du en stark digital spelare i vårt nordiska marknadsföringsteam på Wavin, där vi strävar efter att skapa positiv förändring i världen genom att bygga beboeliga och älskvärda miljöer. Tillsammans med dina kollegor i Danmark och Norge (supportar Finland) kommer du att spela en nyckelroll i att skapa värde och resultat för våra kunder.

Ditt huvudansvar kommer att vara att säkerställa att vår hemsida fungerar optimalt, stödja kampanjaktiviteter i de nordiska länderna och samarbeta med Wavin digitala avdelning. Du kommer också att hantera kampanjer över olika digitala kanaler, optimera kundresan och säkerställa fokus på ROI för våra digitala aktiviteter. Samt ansvara för att våra sociala medier underhålls och uppdateras med rätt innehåll.

De fyra huvudområdena kommer att inkludera:

* Marketing automation
* Performance marketing
* Lead management
* Hantering av digitala partners och kanaler

Du kommer att utveckla och förbättra webbplatsupplevelsen genom organiska och betalda kanaler, skapa och förbättra automatiseringsflöden med HubSpot, analysera kampanjresultat och stödja digital aktivering över olika kanaler och marknader.

Du rapporterar till chefen som sitter i Danmark, så vi ser gärna att du är en självgående person som kan planera din egen tid, vågar driva på och ta egna beslut.



Din kompetens och erfarenhet
För att lyckas i denna position behöver du vara en teknikkunnig professionell person med mycket god samarbetsförmåga, med nära samarbete med både det nordiska teamet och säljteamet i Eskilstuna och Sverige. Du förstår värdet av bra innehåll, men fokuserar huvudsakligen på den tekniska aspekten av marknadsföring. Med din positiva och proaktiva inställning tar du ansvar för digitala verktyg och plattformar och har förmågan att översätta din vision och kunskap till kollegor med olika kompetensområden.

Vi söker dig med en bakgrund inom digital marknadsföring, minst 5 års erfarenhet i liknande befattning och kompetens inom:

* Hubspot
* CMS (Content stack)
* Google Analytics och Google Ads
* CRM (Dynamics)
* SEO - vi använder BrightEdge


I rollen krävs kunskaper i svenska och engelska på en professionell nivå, det meriterande med kunskaper i danska, norska eller finska. Vi tillämpar hybrid arbetsmodell och arbetar på kontoret i Kjula, utanför Eskilstuna minst tre dagar i veckan.

Som en del av vårt fantastiska team på Wavin kommer du att få arbeta i en stöttande och mångfaldsfrämjande kultur där vi uppmuntrar varje individ att utveckla sina talanger. Förutom detta erbjuder vi en konkurrenskraftig ersättning och förmåner.

Mer om Wavin och Orbia
Som innovatörer inom hållbar vatteninfrastruktur fokuserar vi på att skapa positiv förändring i världen, ledda av vårt syfte att bygga hälsosamma, hållbara miljöer tillsammans med våra kunder. För mer information om vårt syfte och vision, se gärna denna film. https://www.youtube.com/watch?v=UbEI2rrTpGY&t=10s

Wavin är en innovativ leverantör av lösningar för bygg- och infrastruktur över hela världen. Med över 60 års erfarenhet hanterar vi några av världens största utmaningar - vattenförsörjning, sanitet, klimatbeständiga städer och effektivt byggande.

Wavin fokuserar på att skapa en positiv förändring i världen och vår passion är att bygga för en hållbar framtid. Platser där människor trivs och mår bra. Vi samarbetar med ledare, ingenjörer, konsulter och installatörer för att skapa framtidssäkra städer med bekväma och energieffektiva byggnader. Wavin är en del av Orbia, ett företagskluster med ett gemensamt syfte - att främja livet runt om i världen. Wavin har 12 000 anställda i över 40 länder världen över.

Kontaktperson
Ansök direkt via www.jeffersonwells.se. För mer information kontakta gärna Jefferson Wells rekryteringskonsult Thomas Andersson på 070-276 99 53. Urval kommer ske löpande och ansökningar tas emot så lä länge annonsen är aktiv.

Ansök nu

Marketing manager

Läs mer Dec 10
Marketing manager till WeStudents!
WeStudents söker nu en kollega som vill jobba med att driva och utveckla vår marknadsavdelning.
Vi söker dig som vill vara med och ta en ledande roll i att utveckla oss till den mest relevanta och uppskattade mediekanalen inom employer branding, jobb, karriär och erbjudanden för Sveriges studenter. Vi står nu inför en tillväxtresa med nya digitala tjänster och geografisk expansion där du kommer ha en nyckelroll i hur våra produkter och tjänster utformas.
Tjänsten är belägen vid vårt kontor i Eskilstuna
Marknad
Utveckla och implementera vår marknadsföringsstrategi samt säkerställa att vi taktar mot kvalitativa och kvantitativa markandsmål.
Driva, utveckla och förstärka relationer med bolagets partnerkunder.
Vårda och utveckla vårt varumärke och stärka vår profil och våra tjänster mot landets studenter.
Ansvara för uppföljning och analys, kampanjer, kanaler för ett kontinuerligt lärande och maximal tillväxt.


Innehåll & Kommunikation
Ansvara för utformningen och vårt kommunikationsspråk i våra mediekanaler.
Utveckla våra budskap i alla våra kanaler för önskade effekter mot vår målgrupp.
Layout
Ansvara för bolagets grafiska profil.
Väl behärska Google Analytics, Adwords och Adsense, samt Facebook Business Manager, Instagram, Photoshop, InDesign, Wordpress och Mailchimp eller motsvarande system.
Ansvar
Leda och genomföra marknadsföringsinsatser för bolaget och bolagets kunder
Rapportering till VD.
Personlig profil
Du arbetar troligen i en motsvarande tjänst idag och har fler års erfarenhet av målgruppsanpassad marknadsföring, kommunikation och sälj.
Du har en akademisk utbildning från universitet eller högskola inom relevant område. Du behärskar både det strategiska arbetet och det rent operativa och gillar att blanda de båda delarna i ditt dagliga arbete. Du är duktig på att skapa framgångsrika marknadsföringskampanjer. Du har också en stark förmåga att skapa intressanta texter för olika syften. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Som person är du ambitiös, driven och självgående. Du tar eget ansvar i att utveckla ditt område och dina resultat. Du är kreativ, gillar att driva projekt, arbetar strukturerat och jobbar gärna i högt tempo med flera arbetsuppgifter.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.


Om WeSupero AB
WeSupero AB med varumärket WeStudents har målet inställt på att bli den ledande kommunikations- och marknadsföringskanalen för företag som vill nå landets högskole- och universitetsstuderande. Vi är på spännande tillväxtresa med nya digitala tjänster och geografisk expansion. WeStudents erbjuder ett omväxlande arbete i energifylld miljö med passionerade och målinriktade kollegor. Vi är etablerade med våra produkter och tjänster på 20 orter. Just nu sker tillväxt på nya orter där alla medarbetare gemensamt samverkar i tillväxten.
Vi som arbetar på kontoret delar alla uppfattningen att vi alltid ställer upp för varandra och har en stark teamkänsla. Vi arbetar med stor frihet och engagemang inom tydliga ramar som alla kan påverka. Vi är kreativa, lösningsorienterade och proaktiva. Vi har kul ihop, uppmuntrar varandra och skrattar tillsammans. Våra ledord är engagemang, framåtanda, personligt bemötande och gemenskap.


Ansök
Skicka CV och personligt brev till charlotte.breyer@westudents.se
eller Ring mig, 073-5422711.
Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden.

Ansök nu

Andra jobb i Eskilstuna från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Eskilstuna från Experis AB .

Ansvarig för EHS (miljö, hälsa & säkerhet) till CPP AB

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Apr 17
Vill du vara med och forma en ny struktur och utveckla arbetet inom Miljö, Hälsa och Säkerhet? Då är detta din nästa utmaning!

Rekryteringen utförs i samarbeter med Jefferson Wells, men du blir direkt anställd av CPP.

Din roll
Som Ansvarig för Miljö, Hälsa och Säkerhet (EHS) får du en nyckelroll i att utveckla och strukturera företagets EHS-arbete - ett område med hög prioritet inom hela koncernen. Du kommer att leda utredningar, analysera resultat och driva förbättringsåtgärder i nära samarbete med både den svenska verksamheten och kollegor inom CPP-koncernen i USA.

Du ansvarar för att utveckla vårt arbete inom miljö, kvalitet och arbetsmiljö (ISO 9001 och 14001), samt stödja organisationen i riskbedömningar kopplade till arbetsmiljö, produktion, förändringar och kemikaliehantering.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

* Driva EHS-kulturen ute i produktionen med rapportering av avvikelser
* Genomföra interna och externa revisioner inom fysisk arbetsmiljö och miljö
* Utveckla och underhålla kontrollprogram
* Genomföra utbildningar inom relevanta områden
* Säkerställa att rutiner och processer följs, samt att uppsatta mål nås genom att hålla ihop och följa upp projekt
* Aktivt stödja och vidareutveckla det systematiska arbetsmiljö- och miljöarbetet enligt fastställda policys och mål
* Agera som expert och kontaktperson gentemot myndigheter och koncernfunktioner
* Medlem i ledningsgruppen och jobba med företagets strategier

Tjänsten är placerad på vår produktionsanläggning i Torshälla, strax utanför Eskilstuna. Vi ser gärna att du har en hög närvaro på plats, men det finns möjlighet att arbeta hemifrån 1-2 dagar per vecka. För att underlätta pendling och närvaro ser vi att du bor inom cirka 45 minuters resväg.
Du rapporterar direkt till den svenska vd:n, som också är baserad i Torshälla.



Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk eller naturvetenskaplig högskoleutbildning samt minst tre års erfarenhet från en liknande roll inom industrin. Du arbetar idag sannolikt som EHS-ansvarig, EHS-specialist, arbetsmiljöingenjör eller i en närliggande funktion med stort ansvar för miljö, hälsa och säkerhet.

Du har följande profil:

* Revisionskompetens inom ISO 9001/14001
* God kunskap om gällande lagar och regler inom EHS och erfarenhet av rapportering till myndigheter
* Mycket god datorvana, särskilt inom Microsoft Office och gärna erfarenhet av SAP
* Förmåga att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift
* Vi ser gärna att du är aktiv ute i verksamheten och har en god förståelse för produktion och industrimiljöer.

Varför välja oss?
Hos oss blir du en del av en framtidsorienterad verksamhet där teknik, kvalitet och innovation står i centrum. Du får stort inflytande och möjligheten att påverka både företagets tekniska utveckling och vår strategiska riktning. Vårt huvudkontor och fabrik finns i Torshälla, där vi är 35 engagerade medarbetare.

Carpenter Powder Products AB (CPP AB) ägs av Carpenter Technology och ingår i dess division Carpenter Additive. Carpenter Technology är en specialstålstillverkare i USA. Läs mer på vår internationella hemsida www.carpentertechnology.com

Kontaktperson
Ansök direkt via www.jeffersonwells.se. För mer information kontakta Headhunter Thomas Andersson hos Jefferson Wells på 070-276 9953.
Välkommen att söka rollen hos oss!

Ansök nu

Lead Electronic designer till Leine Linde

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Mar 24
Leine Linde R&D bygger för framtiden och vi behöver förstärka vårt ambitiösa team med en Lead Electronic designer - en roll som kombinerar djup teknisk expertis med funktionellt teamledarskap. Här får du chansen att arbeta med det du trivs bäst med och fortsätta utvecklas inom områden som driver dig framåt.

I din nya roll som Lead Electronic designer kommer du att vara en nyckelperson inom vårt utvecklingsteam och vår organisation avseende utvecklingsprojekt, hårdvaruinnovationer och arkitekturer.

Din roll omfattar bland annat:
- Övergripande ansvar för utveckling av elektronisk hårdvara

* Agera som kontaktperson för marknadskrav mot nya projekt
* Härleda krav och specifikationer
* Designa hårdvaruarkitekturer och dokumentera schematiska designer
* Genomföra hårdvaruutvecklingsprojekt från idé till lansering, ansvara för framdriften och kommunicera med projektledningen
* Samarbeta med mekanik, system, och mjukvarufunktioner
* Kontinuerligt förbättra och dokumentera processer

- Funktionellt teamledarskap för ett team med 2 experter på elektronisk hårdvara, prioritering av arbetspaket och coachning av teammedlemmar
- Kontaktyta till internationella samarbetspartner inom Heidenhain-gruppen
- Del av ledningsgruppen inom Leine Linde R&D

Notera att placering är på huvudkontoret i Strängnäs, det är bara annonsen som är synlig på fler orter.



Din profil
Denna roll erbjuder en unik möjlighet till att använda din expertis inom utveckling av elektronikhårdvara, fungera som en viktig drivkraft för utveckling och innovation och en central samarbetspartner till vår marknadsföringsorganisation men också våra internationella kontakter för elektronikutveckling i Heidenhain-gruppen.
Du passar bra in om du har flera delar av följande profil:

* 5-7 års erfarenhet inom utveckling av elektronikhårdvara, med dokumenterad erfarenhet av att genomföra utvecklingsprojekt från idé till lansering i samarbete med andra utvecklingsfunktioner
* Högskoleingenjör inom elektronik, mekatronik, eller liknande

- Tekniska kompetenser

* Kravhantering: Tolkning på system- och arkitekturnivå, skrivande av specifikationer för konstruktion och testning. Helst praktisk erfarenhet från System Engineering.
* God erfarenhet av schematisk hårdvarudesign inkl. analys av PCB-layouter.
* Kompetens inom design av elektronisk hårdvaruarkitektur är starkt meriterande.
* Dokumenterad kompetens inom design för tillverkningsbarhet, funktionssäkerhet och EMC. Erfarenhet av fältbussar är meriterande.
* Testning: Erfarenhet av utvecklande tester och verifierande tester i produkten, inkl. testrapportskrivning

- Analytiskt tänkande: Starka analytiska och konceptuella färdigheter med förmåga att se helheten i design och arkitekturfrågor, utmana status quo, lösa komplexa problem och främja synergier och ständiga förbättringar.
- Professionell nivå i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Kunskaper i tyska är meriterande.

Välkommen till oss, välkommen till Leine Linde!
Leine Linde är en marknadsledande tillverkare av robusta pulsgivare, sensorer och systemelektronik som används för position- eller hastighetsåterkoppling inom tung industri och i krävande miljöer - som kranar, vindkraftverk och oljeriggar. Tillsammans med våra kunder skapar vi produkter och lösningar i världsklass som är kända för sin funktionalitet, prestanda och pålitlighet. 170 medarbetare och verksamma över hela världen.

Ansök direkt via www.jeffersonwells.se. För mer information om rollen kontakta gärna Headhunter Thomas Andersson på Jefferson Wells, tel 070-276 9953.

Ansök nu

Teknikchef med passion för stål och metallurgi Carpenter Powder

Civilingenjör, kvalitet, metallurgi
Läs mer Feb 27
Har du en passion för stål, metallurgi och avancerad materialutveckling? Vill du vara en nyckelspelare i en innovativ och teknikorienterad verksamhet? Då kan det här vara din nästa utmaning!



Vi söker en Teknikchef som vill ta vår teknikavdelning till nästa nivå. Här får du möjlighet att leda utvecklingen inom stål- och materialteknik, driva innovation och optimera våra processer för att möta framtidens krav.

Rekryteringen utförs isamarbete med Jefferson Wells, men du blir direkt anställd av Carpenter.

Om rollen
Som Teknikchef har du en avgörande roll i företagets framgång. Du ansvarar för produkt- och processutveckling med fokus på att säkerställa hög materialkvalitet, effektiv produktion och maximal resurseffektivitet. Din kompetens blir även central i vårt arbete mot certifiering inom kärnkraftsindustrin och andra högt ställda kvalitetskrav.

Du leder ett kvalificerat team bestående av fyra tjänstemän, två seniora laboranter, en kvalitetssamordnare och en teknikingenjör.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

Produktutveckling - Utveckla och optimera pulver och material som matchar kundernas höga krav, i nära samarbete med vårt bolag i USA.
Processinnovation - Driv förbättringsarbete inom metallurgi och materialegenskaper.
Teknisk expertis & support - Stödja produktion och kvalitetsteam i tekniska frågor, avvikelser och reklamationer kopplade till stål och pulver.
Omvärldsbevakning & nätverkande - Hålla dig uppdaterad om den senaste utvecklingen inom materialvetenskap, pulverproduktion och stålindustri, samt representera företaget i externa kommittéer.
Strategisk påverkan - Vara en del av ledningsgruppen och rapportera direkt till VD.



Vem är du?
Vi tror att du är en erfaren teknisk ledare med djup kompetens inom materialvetenskap, metallurgi eller stålproduktion. Du motiveras av innovation, processutveckling och förbättringsarbete och trivs i en roll där du får kombinera strategi med operativt arbete.
Vi söker dig som har en djup förståelse för smältprocessen, inte bara teoretisk kunskap utan också praktisk erfarenhet av att arbeta med smältning av stål.

För att lyckas i rollen ser vi att du:

* Har en gedigen bakgrund inom metallurgi, materialvetenskap eller stålproduktion.
* Är en strategisk och driven ledare som brinner för utveckling och effektivisering.
* Har erfarenhet av certifieringsarbete inom exempelvis kärnkraftsindustrin eller andra högkravsmiljöer.
* Är analytisk, lösningsorienterad och har förmåga att se helheten i produktionsprocesser.
* Trivs i en dynamisk miljö där du växlar mellan operativa och strategiska uppgifter.

Varför välja oss?
Hos oss blir du en del av en framtidsorienterad verksamhet där teknik, kvalitet och innovation står i centrum. Du får stort inflytande och möjligheten att påverka både företagets tekniska utveckling och vår strategiska riktning. Vårt huvudkontor och fabrik finns i Torshälla, där vi är 35 engagerade medarbetare.

Carpenter Powder Products AB (CPP AB) ägs av Carpenter Technology och ingår i dess division Carpenter Additive. Carpenter Technology är en specialstålstillverkare i USA. Läs mer på vår internationella hemsida www.carpentertechnology.com

Kontaktperson
Ansök direkt via www.jeffersonwells.se. För mer information kontakta Headhunter Thomas Andersson hos Jefferson Wells på 070-276 9953.
Vill du vara med och forma framtidens stål- och materialteknik? Välkommen att söka rollen som Teknikchef hos oss!

Ansök nu

Erfaren Redovisningsekonom till kund i Eskilstuna!

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 19
Är du en erfaren redovisningsekonom som söker ett uppdrag med stort ansvar? Vi söker en konsult för löpande redovisning, bokslut och finansiell rapportering.

Uppdraget pågår under kundens rekryteringsprocess, och du kan arbeta som anställd konsult eller underkonsult.

Låter det intressant?
Ansök idag!

Ort: Eskilstuna, det finns möjlighet till visst hybridarbete
Start: Omgående
Uppdrag: Konsultuppdrag 3-6 månader

Om rollen

* Veckovis och månadsvis försäljningsrapportering
* Upprättande av månadsvis resultat- och balansräkning inklusive OneStream-rapportering
* Analytisk granskning av finansiella resultat
* IFRS-leaserapportering enligt IFRS 16
* Avstämning av balansräkning och internavstämningar
* Vidarefaktureringar och hantering av lokala lagstadgade rapporter/revisioner
* Ansvar för lokal rapportering, inklusive moms, sociala avgifter, EU-försäljningsrapporter, Intrastat och övriga statistiska rapporter
* Praktisk kontroll av redovisningen

Vem är du?

För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du:

* Är en kvalificerad redovisningsekonom
* Har en hög noggrannhet och är uppmärksamhet på detaljer
* Har goda kunskaper i Excel
* Har en förmåga att arbeta flexibelt och hantera strikta månads- och årsbokslutsdeadlines
* Har en hands-on-mentalitet och är ansvarstagande, då endast ett fåtal uppgifter kan delegeras
* Har en stark förmåga att bygga och upprätthålla goda arbetsrelationer inom koncernen

* Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Detta är en bred och ansvarsfull roll som passar dig som trivs med både detaljer och helhetsperspektiv inom redovisning.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen!
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Om Jefferson Wells:

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

Ansökan:

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta vår Konsultchef Iréne Lindgren på irene.lindgren@jeffersonwells.se. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Ansök nu

Interim Redovisningsekonom | Jefferson Wells | Eskilstuna

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 24
Är du en noggrann och ansvarstagande redovisningsekonom som söker ett nytt uppdrag? Vi på Jefferson Wells söker en interim redovisningsekonom för ett spännande uppdrag hos vår kund i Eskilstuna. Vill du utveckla din karriär som redovisningsekonom hos oss? Varmt välkommen med din ansökan!

Ort: Eskilstuna
Start: Omgående
Uppdragslängd: Konsultuppdrag under 3-6 månader.
Övrig information: Möjlighet till delvis hybrid arbetsplats.



Om jobbet som interim redovisningsekonom:

Som redovisningsekonom hos oss på Jefferson Wells, ute hos vår kund i Eskilstuna, kommer du att ha en central roll i företagets ekonomiska rapportering och analys. Du kommer att arbeta med veckovis och månadsvis försäljningsrapportering samt månadsvis resultat- och balansräkning inklusive OneStream-rapportering. Du kommer även att hantera IFRS-leaserapportering, avstämning av balansräkning, internavstämningar och vidarefaktureringar, samt lokala lagstadgade rapporter och revisioner.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

* Veckovis och månadsvis försäljningsrapportering.
* Månadsvis resultat- och balansräkning (inklusive upplysningsformulär) OneStream-rapportering.
* Månadsvis analytisk granskning av de finansiella resultaten.
* IFRS-leaserapportering.
* Avstämning av balansräkning.
* Internavstämningar och vidarefaktureringar.
* Hantering av lokala lagstadgade rapporter/revisioner.
* All lokal rapportering inklusive: moms, sociala avgifter, EU-försäljningsrapporter, Intrastat, statistiska rapporter.
* Praktisk kontroll av redovisningen.
* Andra ad hoc-uppgifter vid behov.



Den vi söker:

Vi på Jefferson Wells söker dig som är en noggrann och ansvarstagande redovisningsekonom med goda kunskaper i Excel och förmåga att arbeta flexibelt för att möta strikta deadlines. Du bör vara fullt kvalificerad redovisningsekonom. För att lyckas i rollen behöver du ha en hands-on-mentalitet och förmåga att etablera goda arbetsrelationer inom koncernen.

Vi ser gärna att du uppfyller följande:

* Hög noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer.
* Fullt kvalificerad redovisningsekonom.
* Goda kunskaper i Excel (t.ex. uppslag, pivottabeller).
* Förmåga att arbeta flexibelt för att möta strikta månads- och årsbokslutsdeadlines.
* Hands-on-mentalitet och ansvarstagande.
* Förmåga att etablera goda arbetsrelationer inom koncernen.



Om Jefferson Wells:

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb.



Hur du ansöker:

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Ansök nu