Transdev Sverige AB jobb i Eskilstuna

Hitta lediga jobb hos Transdev Sverige AB i Eskilstuna. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Eskilstuna.

Är du vår nästa Tågtekniker? Mälartåg söker nu fler stjärnor till Gredby...

Industrirobotoperatör
Läs mer Maj 7
Om tjänsten Gredbydepån i Eskilstuna är navet för vår underhållsverksamhet och här utför vi reparationer, felsökning, akut och förebyggande underhåll av våra ER1/x50 fordon. Vi behöver bli fler kollegor i depån och söker dig som har en teknisk bakgrund och vill fortsätta att utvecklas tillsammans med oss.
Här får du ingå i ett härligt gäng med hög teamkänsla! Arbetstiden för denna tjänst är 07-15.30
Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Reparationer av ER1/x50 fordon • Löpande underhåll enligt underhållsplanen • Felsökning av vagnar och system • Följa upp och dokumentera arbete, åtgärder och åtgånget material på arbetsordern i underhållssystemet Hexagon-EAM Kvalifikationer Vi söker dig som har mycket god teknisk kompetens och erfarenhet av tekniskt underhåll av tåg. Vidare har du ett stort intresse av el, teknik och felsökning.
• Minst gymnasieutbildning gärna med teknisk inriktning. • Kunskaper i ellära motsvarande gymnasienivå. • Erfarenhet från mekanisk, elektrisk eller digitaltekniskt arbete från tågteknik • God datorvana • Mycket god förståelse i svenska i tal och skrift. Vad vi erbjuder Hos oss välkomnas du av professionella kollegor i en omtänksam och varm arbetsmiljö. Vi satsar på löpande kompetensutveckling, erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag på 3000kr, kollektivavtalad tjänstepension med mera.
Omfattning: Heltid 100% Placeringsort: Gredbydepå - Eskilstuna Anställningsform: 6 månaders provanställning, tillsvidareanställning Startdatum: enligt överenskommelse Lön: enligt kollektivavtal Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 14 juli och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Övrig information:  Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en intervju, följt av referenstagning, hälsoundersökning & säkerhetsprövning.Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.
” En anställning hos oss kan innebära krav på godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning om befattningen är en del av säkerhetskänslig verksamhet. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: Sebastian Samuelsson: Sebastian.Samuelsson@transdev.se (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via e-mail) Om oss Transdev Sverige har cirka 7 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjudande som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

Ansök nu

Produktionstekniker till Transdev Uppdrag Mälartåg

Depåtekniker, prospektering
Läs mer Sep 24
Om rollen
Vill du vara med och säkerställa att framtidens kollektivtrafik fungerar smidigt och effektivt? Har du en teknisk bakgrund och en passion för att förbättra produktionsprocesser? Nu söker vi på Transdev en driven och lösningsorienterad Produktionstekniker till vårt uppdrag Mälartåg till vår depå i Gredby, Eskilstuna!
Arbetsuppgifter
Som Produktionstekniker hos oss kommer du ha ett stort ansvar för att säkerställa att våra produktionsprocesser och utrustning fungerar optimalt. Du kommer att vara en viktig länk i att förbättra kvalitet och effektivitet, samtidigt som du arbetar proaktivt för att minimera driftstopp och optimera våra resurser. Detta innebär ett nära samarbete med både tekniska och operativa team för att säkerställa att vi levererar på högsta nivå.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta med att optimera och förbättra produktionsprocesser för att öka effektiviteten och minska kostnader.
Utföra kvalitetskontroller och säkerställa att produktionen uppfyller höga kvalitetskrav.
Utveckla och genomföra strategier för förebyggande underhåll, för att säkerställa minimala avbrott i produktionen.
Dokumentera produktionsprocesser och underhållsaktiviteter på ett noggrant och strukturerat sätt.
Samarbeta med olika avdelningar för att lösa tekniska problem och förbättra processer.
Delta i projekt för att förbättra produktionslinjer och implementera ny teknologi.
Förmåga att leda förändringsarbete i produktionsmiljö.

Kvalifikationer För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du är en tekniskt kunnig och har en analytisk och lösningsorienterad inställning, kombinerat med ett starkt fokus på kvalitet och effektivitet. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, och du har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika intressenter.
Vi tror att du har:
Erfarenhet av produktionsteknik.
Tidigare erfarenhet av att utveckla produktionseffektivitet.
Goda kunskaper inom kvalitetskontroll och noggrann dokumentation.
Meriterande är om du har relevant teknisk utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet.
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Varför Transdev?
Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.
Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.
Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten!
Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 30/11, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!
Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:louise.lundstedt@transdev.se
Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

Ansök nu

Chef Produktionssupport till Transdev Uppdrag Mälartåg

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Sep 24
Om rollen
Vill du vara med och bidra till att skapa framtidens hållbara kollektivtrafik? Som Chef för Produktionsstöd på Transdev för Uppdrag Mälartåg får du en central roll i att säkerställa smidig och effektiv drift av vår tågtrafik i Mälardalen. Du kommer att leda ett team inom supportfunktioner som finns till för att stötta produktionen och bidra till vår framgång.
Arbetsuppgifter
I den här rollen ansvarar du för att leda och strukturera teamet som arbetar med att stödja den dagliga operativa produktionen av tågtrafiken. Ditt fokus kommer att vara på att utveckla tydliga strukturer och processer för vem som gör vad och hur arbetsflöden optimeras. Detta är en strategiskt viktig roll där du arbetar nära både interna och externa parter för att upprätthålla en hög nivå av service och punktlighet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Stötta och motivera teamet.
Sätta och implementera tydliga strukturer för arbetsfördelning och ansvar inom teamet för produktionsstöd.
Ständigt utveckla och förbättra arbetsprocesser för ökad effektivitet och minskade störningar.
Leda teamet, som består av cirka 10 medarbetare, i att stödja den dagliga produktionen, särskilt inom områden som materialförsörjning och planering.
Följa upp och analysera nyckeltal (KPI) för att säkerställa att produktionen ständigt förbättras och att vi når våra mål för effektivitet och kvalitet.
Samarbeta med interna avdelningar såsom trafikledning, underhåll och kundservice, samt externa aktörer som Trafikverket.
Hantera akuta händelser och säkerställa att åtgärder snabbt kan vidtas för att minimera påverkan på tågtrafiken.
Utveckla och motivera teamet för att säkerställa hög kompetens och kontinuerlig förbättring.
Ingår i den lokala ledningsgruppen och jobba tillsammans med övriga chefer med fokus på att uppnå resultat i helhet.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du har starka ledaregenskaper och erfarenhet av att bygga struktur och driva förändringar inom större organisationer, gärna inom transport, produktion eller liknande områden. Du har en stark analytisk förmåga och en tydlig metodisk arbetsstil som gör dig till en naturlig ledare och problemlösare.
Vi ser gärna att du har:
Erfarenhet av att leda i en operativ miljö, gärna inom producerande verksamhet.
Förmåga att bygga och implementera processer för effektiv drift och kvalitetsuppföljning.
Stark analytisk förmåga och vana att arbeta med KPI och data för att driva förbättringar.
God kommunikativ förmåga och vana att ge tydliga instruktioner och driva utvecklingsarbete.
Erfarenhet av att ha lett team eller haft en liknande roll i en större organisation.
Vi ser det som meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, gärna inom teknik, logistik eller produktion.

Varför Transdev?
Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.
Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.
Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten!
Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 30/11, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!
Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:louise.lundstedt@transdev.se
Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

Ansök nu

Enhetschef Eskilstuna

Transportchef
Läs mer Maj 21
Om ossTransdev Sverige med närmare 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group och globalt är vi drygt 100 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus, tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel, styr vår vardag där du blir en viktig del i det arbetet. Inom Transdev tillämpas ett nära ledarskap där du som chef/ledare förväntas vara synlig i organisationen.På depån i Eskilstuna har Transdev funnits i cirka 20 år. Här arbetar idag runt 300 personer fördelat på Transdev Sverige AB som kör ordinarie kollektivtrafik och Transdev Mälardalen AB som kör särskild kollektivtrafik. En vanlig dag i ditt arbete är väldigt omväxlande och kan dels innebära att möta förare i olika frågor, men också arbeta med olika projekt med allt från trivsel och ständiga förbättringar till mer komplexa projekt rörande trafik- och personalfrågor. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen där vi arbetar tillsammans som ett team för att lösa de utmaningar vi ställs inför.
Du erbjuds:Som enhetschef på Transdev får du en roll i ett bolag där våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet, där du i ditt dagliga arbete tillsammans med dina medarbetare utvecklar enheten.
Vem är du? Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och stimuleras av att uppnå mål och resultat. Du instämmer i påståendet – det är viktigt att kunna ha kul på jobbet.
I din roll som Enhetschef:
Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhet och hälso- och arbetsmiljöarbete.
Ansvar för driften
Ekonomiskt resultatansvar
Du ingår i den lokala ledningsgruppen
Skyddsronder, riskbedömningar, samt delta i fackliga förhandlingar
Rekrytering och introduktion
Säkerställa fortbildning av förare
Du bidrar i utveckling av befintligt avtal i samverkan med huvudman

Din bakgrund:
Vi söker dig med tidigare dokumenterad erfarenhet av personalansvar och ledarskap.
Meriterande är om du har erfarenhet av att ha arbetat med större personalgrupper.
Vi ser gärna att du har relevant akademisk bakgrund eller motsvarande erfarenhet förärvd genom arbetslivet.
Vidare är det meriterande om du har vana att arbeta med förändringsledning. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Mer information och ansökan: Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast den 31:e maj 2024.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elvir Vehabovic, Affärschef Eskilstuna via telefonnummer +4616150131
Om oss
Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

Ansök nu

Enhetschef Eskilstuna

Transportchef
Läs mer Maj 10
Om ossTransdev Sverige med närmare 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group och globalt är vi drygt 100 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus, tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel, styr vår vardag där du blir en viktig del i det arbetet. Inom Transdev tillämpas ett nära ledarskap där du som chef/ledare förväntas vara synlig i organisationen.På depån i Eskilstuna har Transdev funnits i cirka 20 år. Här arbetar idag runt 300 personer fördelat på Transdev Sverige AB som kör ordinarie kollektivtrafik och Transdev Mälardalen AB som kör särskild kollektivtrafik. En vanlig dag i ditt arbete är väldigt omväxlande och kan dels innebära att möta förare i olika frågor, men också arbeta med olika projekt med allt från trivsel och ständiga förbättringar till mer komplexa projekt rörande trafik- och personalfrågor. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen där vi arbetar tillsammans som ett team för att lösa de utmaningar vi ställs inför.
Du erbjuds:Som enhetschef på Transdev får du en roll i ett bolag där våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet samt ett årligt friskvårdsbidrag.Arbetsuppgifter:
Ansvarig för att driften bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål och planer
Ekonomiskt resultatansvar i enlighet med fastställd budget
Delaktig i uppföljning och utveckling av befintligt avtal i samverkan med huvudman
Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. I detta ingår även bemanningsplanering och uppföljningsarbete.
Motivera och förankra Transdevs värdegrund, mål, strategier och platskontorets trafikavtal hos förargruppen.
Rekrytera förare samt arbeta med coachning och utveckling av förarna.
Hantera arbetsmiljö- och hälsofrågor.
Säkerställa fortbildning av förare.
Vidareutveckla enheten utifrån resultat från medarbetarsamtal/-undersökningen, kundfeedback, händelserapporter och huvudmans önskemål.
Delaktigt i lokal ledningsgrupp
Delaktig i fackliga förhandlingar

Din bakgrund:Vi söker dig med tidigare erfarenhet av personalansvar. Du har troligen ett par års ledarerfarenhet under bältet samt ett genuint intresse att leda och utveckla dina medarbetare. Vi ser gärna att du har relevant akademisk bakgrund eller motsvarande erfarenhet förärvd genom arbetslivet. Vidare är det meriterande om du har vana att arbeta med förändringsledning. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och stimuleras av att uppnå mål och resultat.
Mer information och ansökan:Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast den 31:e maj 2024.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elvir Vehabovic, Affärschef Eskilstuna via telefonnummer +4616150131
Om oss
Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

Ansök nu

Enhetschef till Mälartåg - Eskilstuna

Transportchef
Läs mer Apr 19
Om tjänsten:
Som enhetschef kommer du att bli en del av ett sammansvetsat team där ni tillsammans står inför att lösa spännande utmaningar i syfte att utveckla ett hållbart samhälle med kunden i fokus. I rollen kommer du utgå från Eskilstuna.Den närmaste chefen du kommer att rapportera till är chefen för Ombord-Service (Operativ chef) och ingå i ledningsgruppen för den operativa ledningen. I din roll kommer du att arbeta primärt operativt och ha det huvudsakliga ansvaret för ditt team, som arbetar som lokförare och tågvärdar, där du ska vara tillgänglig för att motivera och stötta dina medarbetare i det dagliga arbetet. Som ledare har du en stor påverkan på ditt teams resultat och tillsammans arbetar ni för att utveckla nya metoder för att kunna överträffa resenärernas förväntningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara och följa upp leveransen din grupp av lokförare och tågvärdar, där du kommer stötta och motivera i deras dagliga arbetsuppgifter.
I rollen ingår ett delegerat arbetsmiljöansvar, där du har fullt rehabiliteringsansvar för dina medarbetare samt ansvara för att säkra att medarbetarna har korrekta behörigheter enligt gällande regelverk.
Följa upp avvikelser, säkerställa nyckeltal och driva förbättringsarbete tvärfunktionellt och utifrån ett helhetsperspektiv.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att leda och få människor att växa i sin professionella yrkesroll. Vi ser att du har några års chefsvana och det är meriterande om du har arbetat i liknande verksamhet. Du är en duktig kommunikatör och resultatorienterad, vilket innebär att du strävar tillsammans med ditt team mot att nå era gemensamma mål. Du har även ett affärsmässigt tänkande, då du kommer att sitta med beställaren och fatta beslut.Som ledare är du trygg, motiverande och tar alltid fullt ansvar för dina processer. Du har förmågan att vara rak och ärlig vid svåra samtal och situationer och du drivs av utmaningar där du kan utveckla nya arbetssätt.
Vidare ser vi att du har:•Minst en gymnasial utbildning•Minst tre års erfarenhet från en liknande roll med fullt personalansvar•Vana av att ha hanterat budget•Goda kunskaper i Officepaketet• Meriterande om du har eftergymnasial utbildning
Varför Transdev?
Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information:Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.
Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten!
Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 25/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:Oscar.Gravestam@Transdev.se & Louise.Lundstedt@Transdev.seAnsök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

Ansök nu

Affärschef Eskilstuna

Affärsområdeschef
Läs mer Sep 13
Transdev söker en Affärschef till Eskilstuna
Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter? Vill du vara en viktig funktion för vårt affärsavtal i Eskilstuna och bidra till ökat resande inom kollektivtrafiken och samtidigt bidra till hållbar utveckling i en samhällsviktig funktion?
Är du en lyhörd, engagerad och naturlig ledare som vill styra och leda en egen affär inom persontrafik, kan du vara den vi sökerOm tjänsten
Transdevs affärsområde Syd söker en Affärschef till Eskilstuna som i dag består av drygt 200 medarbetare.
Som Affärschef kommer du ansvar för att utveckla och säkerställa trafikleverans i enlighet med vårt avtal med Sörmlandstrafiken.
I rollen är du ansvarig för att affärens verksamhetsområde bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål, och planer, samt säkerställa att affären och dess medarbetare följer avtal, lagar och föreskrifter.
Som Affärschef är du resultat- och verksamhetsansvarig för din affär tillsammansmed lokal ledningsgrupp, vilket innebär att verksamheten ska bedrivas i enlighet med affärsområdets uppsatta mål i affärsplanen och enligt Transdevs övergripande strategi, Long term plan (LTP) och vår värdegrund. I rollen ingår att Affärschefen kommer arbeta såväl operativt med driftnära frågor samt strategiskt med stort fokus på att förbättra resan och att öka antalet resenärer. En god relation med vår Trafikhuvudman, Sörmlandstrafiken är centralt och i rollen är det viktigt att bibehålla och utveckla denna relation på såväl taktiskt som strategisk nivå.
Du rapporterar till Affärsområdeschefen och ingår i affärsområdets ledningsgrupp.
I rollen kommer du bland annat ansvara för:
Målstyrning
Lönsamhet och tillväxt inom affären
Resultatansvar
Upprättandet av budget och prognos inom affären
Medverka och bidra i arbetet med framtagande av en årlig LTP
Utveckling och uppföljning av operativa nyckeltal
Utveckling och uppföljning av kundavtal
Contract management, följa upp, optimera och utveckla affären på kort och lång sikt
Marknadsanalys och affärsanalys
Managementrapportering
Kommunikation mot marknaden
Vara talesperson gentemot media rörande frågor om affärens verksamhetsområde

Vi söker dig
Som har en akademisk examen alternativt har tillförskansat dig relevant erfarenhet genom arbetslivserfarenhet. Vi ställer höga krav på att vara en god förebild som chef och ledare vilket innebär att du ska ha goda kunskaper och erfarenhet att leda och utveckla personal.
För att bli framgångsrik i rollen har du har goda kunskaper inom ekonomi och är van vid budgetarbete, en god förhandlare samt kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Vi ser att du har god erfarenhet att driva en egen affär med ett produktionstänk. Har du branscherfarenhet är det en fördel men inget krav, kanske har du arbetat i en motsvarande roll i annan bransch, vi är öppna att se vilka fördelar vi kan få med erfarenheter från andra branscher.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du som person är en prestigelös och lyhörd ledare och chef som brinner för att se andra utvecklas och växa. Du har förmåga att arbeta både på strategisk, taktisk och på en operativ nivå och är en person som gärna delar med dig av erfarenhet och kunskap.
Att skapa relationer och ha förmåga att kommunicera på ett tydligt och lättsamt sätt är en självklarhet för dig oavsett vem målgruppen är. Vidare är du strukturerad och noggrann och sätter ett stort värde att leverera efter verksamhetens mål och våra huvudmäns krav och önskemål.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.
Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Edenredkort samt ett årligt friskvårdsbidrag.
Du har din placering på vår depå i Eskilstuna. I rollen kommer det att ingå resor både inom Sverige såväl som utomlands. Då rollen kommer kräva närvaro ser vi att du till största del av din arbetstid är fysiskt på plats.
Mer om tjänsten och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och anställningen börjar med 6 månaders provanställning.
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som mångfald skapar och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi kommer att använda oss av arbetspsykologiska tester som en del ivårt urvalsarbete.
Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig; susanna.ask@transdev.se, tel. 08-629 50 22.
(observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail)
Välkommen med din ansökanOm ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över.
I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

Ansök nu

Enhetschef Eskilstuna

Transportchef
Läs mer Mar 11
Om oss
Transdev Sverige med närmare 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/) och globalt är vi drygt 100 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus, tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel, styr vår vardag där du blir en viktig del i det arbetet. Inom Transdev tillämpas ett nära ledarskap där du som chef/ledare förväntas vara synlig i organisationen.

På depån i Eskilstuna har Transdev funnits i cirka 20 år. Här arbetar idag runt 300 personer fördelat på Transdev Sverige AB som kör ordinarie kollektivtrafik och Transdev Mälardalen AB som kör särskild kollektivtrafik. En vanlig dag i ditt arbete är väldigt omväxlande och kan dels innebära att möta förare i olika frågor, men också arbeta med olika projekt med allt från trivsel och ständiga förbättringar till mer komplexa projekt rörande trafik- och personalfrågor. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen där vi arbetar tillsammans som ett team för att lösa de utmaningar vi ställs inför.

Du erbjuds:
Som enhetschef på Transdev får du en roll i ett bolag där våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel (https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.transdev.se/lar-kanna-oss/vara-varderingar&data=05|01|Helene.Marsi@transdev.se|5f761ca5b1044e24bb0708db1e509ca5|b4518aa80d3e4d10bc774cd7dede3446|0|0|638137103792826232|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=LlbmwXu0WsMeIvdd7P2nomJyxi9cd80ChL0Z5GW3vmA=&reserved=0) styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet samt ett årligt friskvårdsbidrag.

Arbetsuppgifter:

- Ansvarig för att driften bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål och planer

- Ekonomiskt resultatansvar i enlighet med fastställd budget

- Delaktig i uppföljning och utveckling av befintligt avtal i samverkan med huvudman

- Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. I detta ingår även bemanningsplanering och uppföljningsarbete.

- Motivera och förankra Transdevs värdegrund, mål, strategier och platskontorets trafikavtal hos förargruppen.

- Rekrytera förare samt arbeta med coachning och utveckling av förarna.

- Hantera arbetsmiljö- och hälsofrågor.

- Säkerställa fortbildning av förare.

- Vidareutveckla enheten utifrån resultat från medarbetarsamtal/-undersökningen, kundfeedback, händelserapporter och huvudmans önskemål.

- Delaktigt i lokal ledningsgrupp

- Delaktig i fackliga förhandlingar

Din bakgrund:
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av personalansvar. Du har troligen ett par års ledarerfarenhet under bältet samt ett genuint intresse att leda och utveckla dina medarbetare. Vi ser gärna att du har relevant akademisk bakgrund eller motsvarande erfarenhet förärvd genom arbetslivet. Vidare är det meriterande om du har vana att arbeta med förändringsledning. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och stimuleras av att uppnå mål och resultat.

Mer information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast den 8:e april 2024.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elvir Vehabovic, Affärschef Eskilstuna via telefonnummer +4616150131 eller Jacob Wennberg, HR Business Partner på 076-108 36 13.

Om oss

Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

Ansök nu

Trafiklärare och utbildningsledare buss i Eskilstuna!

Utbildningsledare, trafikskola
Läs mer Dec 22
Transdev startar en egen bussförarutbildning och söker dig som är behörig trafiklärare och även Utbildningsledare för tunga behörigheter (buss)!

Hos oss på Transdev får du möjlighet att ta ett stort ansvar, få vara med och bygga upp och utveckla en utbildning som möter marknadens krav och behov både vad gäller att utbilda nya förare men också att vidareutveckla förare som redan är i tjänst inom bolaget.

Arbetsuppgifter
Som Utbildningsledare kommer du främst arbeta operativt som trafiklärare för behörigheten Buss. I arbetsuppgifterna ingår att undervisa i klassrum samt i fordon. Inom ramen för vårt uppdrag ansvarar du för att planera, genomföra samt följa upp utbildningens olika moment tillsammans med övriga kollegor. I tjänsten ingår även att utbilda inom olika fortbildningsområden såsom YKB.

I utbildningsledarrollen ansvarar du för att säkerställa att vi uppfyller de interna och externa kvalitetskrav som finns på oss från kunder och myndigheter.

Kvalifikationer
Du är godkänd tunglärare och utbildningsledare för buss av Transportstyrelsen. Du är pedagogisk, strukturerad och drivs av att arbeta med människor. Vidare inser du vikten av ett positivt bemötande, att kunna möta och följa den enskilda deltagaren utifrån rådande förutsättningar. Vi söker en lagspelare som bidrar till att skapa en trygg miljö i nära samarbete med övriga kollegor. Dessutom vill du arbeta med att utveckla verksamheten både i utbildningen till bussförare och kanske framförallt i fortbildning av befintliga förare.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du en spännande roll i att vara med och forma vår bussförarskola i ett värderingsstyrt bolag där medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Sampsel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.

Du erbjuds en fördelaktig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, rikskort, förmånligt årligt friskvårdsbidrag och andra trivselaktiviteter under året

Övrigt om tjänsten
Omfattning: Heltid, 100 %
Placeringsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidare
Startdatum: Enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning

Om rekryteringsprocessen
Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag!

Sista ansökningsdag är den 2024-01-19

Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare:
Claudia Campese, HR-Business Partner på claudia.campese@transdev.se

observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail)

Under v 52 och v 1 kan vi ha begränsad möjlighet att besvara mejl och telefonsamtal. Vi återkommer till dig så snart vi kan.

Om oss

Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

Ansök nu

Enhetschef Eskilstuna

Transportchef
Läs mer Jun 15
Vi söker en enhetschef till Transdev Eskilstuna.

Om oss
Transdev Sverige med närmare 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/) och globalt är vi drygt 100 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus, tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel, styr vår vardag där du blir en viktig del i det arbetet. Inom Transdev tillämpas ett nära ledarskap där du som chef/ledare förväntas vara synlig i organisationen.

På depån i Eskilstuna har Transdev funnits i cirka 20 år. Här arbetar idag runt 300 personer fördelat på Transdev Sverige AB som kör ordinarie kollektivtrafik och Transdev Mälardalen AB som kör särskild kollektivtrafik. En vanlig dag i ditt arbete är väldigt omväxlande och kan dels innebära att möta förare i olika frågor, men också arbeta med olika projekt med allt från trivsel och ständiga förbättringar till mer komplexa projekt rörande trafik- och personalfrågor. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen där vi arbetar tillsammans som ett team för att lösa de utmaningar vi ställs inför.

Du erbjuds:
Som enhetschef på Transdev får du en roll i ett bolag där våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel (https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.transdev.se/lar-kanna-oss/vara-varderingar&data=05|01|Helene.Marsi@transdev.se|5f761ca5b1044e24bb0708db1e509ca5|b4518aa80d3e4d10bc774cd7dede3446|0|0|638137103792826232|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=LlbmwXu0WsMeIvdd7P2nomJyxi9cd80ChL0Z5GW3vmA=&reserved=0) styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet samt ett årligt friskvårdsbidrag.

Arbetsuppgifter:

- Ansvarig för att driften bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål och planer

- Ekonomiskt resultatansvar i enlighet med fastställd budget

- Delaktig i uppföljning och utveckling av befintligt avtal i samverkan med huvudman

- Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. I detta ingår även bemanningsplanering och uppföljningsarbete.

- Motivera och förankra Transdevs värdegrund, mål, strategier och platskontorets trafikavtal hos förargruppen.

- Rekrytera förare samt arbeta med coachning och utveckling av förarna.

- Hantera arbetsmiljö- och hälsofrågor.

- Säkerställa fortbildning av förare.

- Vidareutveckla enheten utifrån resultat från medarbetarsamtal/-undersökningen, kundfeedback, händelserapporter och huvudmans önskemål.

- Delaktigt i lokal ledningsgrupp

- Delaktig i fackliga förhandlingar

Din bakgrund:
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av personalansvar. Du har troligen ett par års ledarerfarenhet under bältet samt ett genuint intresse att leda och utveckla dina medarbetare. Vi ser gärna att du har relevant akademisk bakgrund eller motsvarande erfarenhet förärvd genom arbetslivet. Vidare är det meriterande om du har vana att arbeta med förändringsledning. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och stimuleras av att uppnå mål och resultat.

Krav på b-körkort.

Mer information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast den 6:e juli 2023.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elvir Vehabovic, Affärschef Eskilstuna via telefonnummer +4616150131 eller Jacob Wennberg, HR Business Partner på 076-108 36 13.

Vi tar inte emot ansökningar via e-mail.

Ansök nu

Enhetschef Eskilstuna

Transportchef
Läs mer Jun 8
Vi söker en enhetschef till Transdev Eskilstuna.

Om oss
Transdev Sverige med närmare 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/) och globalt är vi drygt 100 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus, tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel, styr vår vardag där du blir en viktig del i det arbetet. Inom Transdev tillämpas ett nära ledarskap där du som chef/ledare förväntas vara synlig i organisationen.

På depån i Eskilstuna har Transdev funnits i cirka 20 år. Här arbetar idag runt 300 personer fördelat på Transdev Sverige AB som kör ordinarie kollektivtrafik och Transdev Mälardalen AB som kör särskild kollektivtrafik. En vanlig dag i ditt arbete är väldigt omväxlande och kan dels innebära att möta förare i olika frågor, men också arbeta med olika projekt med allt från trivsel och ständiga förbättringar till mer komplexa projekt rörande trafik- och personalfrågor. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen där vi arbetar tillsammans som ett team för att lösa de utmaningar vi ställs inför.

Du erbjuds:
Som enhetschef på Transdev får du en roll i ett bolag där våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel (https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.transdev.se/lar-kanna-oss/vara-varderingar&data=05|01|Helene.Marsi@transdev.se|5f761ca5b1044e24bb0708db1e509ca5|b4518aa80d3e4d10bc774cd7dede3446|0|0|638137103792826232|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=LlbmwXu0WsMeIvdd7P2nomJyxi9cd80ChL0Z5GW3vmA=&reserved=0) styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet samt ett årligt friskvårdsbidrag.

Arbetsuppgifter:

- Ansvarig för att driften bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål och planer

- Ekonomiskt resultatansvar i enlighet med fastställd budget

- Delaktig i uppföljning och utveckling av befintligt avtal i samverkan med huvudman

- Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. I detta ingår även bemanningsplanering och uppföljningsarbete.

- Motivera och förankra Transdevs värdegrund, mål, strategier och platskontorets trafikavtal hos förargruppen.

- Rekrytera förare samt arbeta med coachning och utveckling av förarna.

- Hantera arbetsmiljö- och hälsofrågor.

- Säkerställa fortbildning av förare.

- Vidareutveckla enheten utifrån resultat från medarbetarsamtal/-undersökningen, kundfeedback, händelserapporter och huvudmans önskemål.

- Delaktigt i lokal ledningsgrupp

- Delaktig i fackliga förhandlingar

Din bakgrund:
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av personalansvar. Du har troligen ett par års ledarerfarenhet under bältet samt ett genuint intresse att leda och utveckla dina medarbetare. Vi ser gärna att du har relevant akademisk bakgrund eller motsvarande erfarenhet förärvd genom arbetslivet. Vidare är det meriterande om du har vana att arbeta med förändringsledning. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och stimuleras av att uppnå mål och resultat.

Krav på b-körkort.

Mer information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast den 6:e juli 2023.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elvir Vehabovic, Affärschef Eskilstuna via telefonnummer +4616150131 eller Jacob Wennberg, HR Business Partner på 076-108 36 13.

Vi tar inte emot ansökningar via e-mail.

Ansök nu

Enhetschef Trafikledning till Eskilstuna

Transportledare
Läs mer Okt 19
Vi söker nu en Enhetschef Trafikledning till Eskilstuna

Om oss
Transdev Eskilstuna bedriver busstrafik på uppdrag av Sörmlandstrafiken (Region Sörmland) i nära samarbete med Eskilstuna Kommun. Vi är cirka 220 medarbetare vid platskontoret. Vår trafik körs i huvudsak inom Eskilstuna Kommun med tyngdpunkt på stadstrafik. Verksamheten är väl förankrad i Eskilstuna, Transdev har bedrivit busstrafiken i Eskilstuna sedan augusti 2002.

Du erbjuds
Som Enhetschef på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel (http://www.transdev.se/lar-kanna-oss/vara-varderingar) styr vår vardag och du blir en viktig del i det arbetet.

- Arbetsuppgifter
Som Enhetschef Trafikledning i Eskilstuna har du följande ansvar
- Personalansvar för medarbetarna inom trafikledningen vars arbete sker i skift 24/7
- Personalansvar för en del av förargruppen, också dessa arbetar skift.
- Fokus på personalutveckling, process och rutinoptimering, personalgruppernas utförda produktion, förbättringsledning samt säkerhets- och arbetsmiljöarbete.
- Bemanningsplanering och uppföljningsarbete.
- Hantera arbetsmiljö och hälsofrågor
- Säkerställa fortbildning av medarbetarna i din grupp
- Vidareutveckla personalen utifrån resultat från medarbetarsamtal/-undersökningen, kundfeedback, händelserapporter och Sörmlandtrafikens krav.
- Motivera och förankra Transdevs värdegrund, mål, strategier och företagets trafikavtal hos medarbetarna.




Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen och du arbetar utifrån ett tilldelat fokusområde och i nära anknytning till övriga ledningsgruppen.

Tjänsten kan innebära att du ibland arbetar på oregelbunden arbetstid för att kunna möta upp dina medarbetare i deras vardag som är schemalagda med arbete av 24/7-karaktär.

Du ingår i ett team bestående av tre enhetschefer och du rapporterar till Affärschefen. Tjänstens placering är på Transdevs depå i Eskilstuna.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen som enhetschef trafikledning ser vi att du har tidigare erfarenhet av personalansvar. Du har troligen minst 3-5 års ledarerfarenhet. Tidigare erfarenhet från tjänste- och/eller serviceföretag samt förbättringsledning är meriterande.

Personliga egenskaper
Du har genuint intresse av att leda och utveckla dina medarbetare. Du ser kopplingen mellan engagerade medarbetare och nöjda kunder och kan koppla detta till resultatet. Du vill som ledare vara med och ytterligare utveckla Transdev som en attraktiv och framgångsrik arbetsgivare.
Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du är orädd men samtidigt följsam. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och du stimuleras av att uppnå mål och resultat - vilket du gärna firar med dina medarbetare och kollegorna runt omkring dig på depån.

Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar provanställning i 6 månader.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi ser fram emot att få din ansökan senast 2022-11-15.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servicereseförare till Eskilstuna

Taxiförare/Taxichaufför
Läs mer Dec 19
Välkommen att fortsätta din resa med oss!

Tycker du om möten med olika människor och att leverera god service? Då tycker vi att du ska titta hit! Vi harar startat upp ett nytt uppdrag sedan 1 november 2022 med transportuppdrag för Region Sörmland gällande Serviceresor med 33 fordon. Därför behöver vi förstärka vårt team med ytterligare taxi- och färdtjänstförare.

Om tjänsterna
Vi söker ett antal heltidstjänster samt även behovsanställningar.
Som taxi/färdtjänstförare hos oss utför du serviceresor bestående av bland annat färdtjänst, sjukresor med bårtransporter, rullstolstransporter, skoltransporter och på avtalstrafik för Länstrafiken i Örebro län. Vi bedriver i vissa fall trafik på dygnets alla timmar så du bör kunna arbeta under flexibla tider på dygnet.

Är det här du?
Du är en serviceinriktad person som trivs med att möta och samarbeta med nya människor. Du sätter en stor heder i punktlighet och är stolt över att vara en duktig förare. Säkerheten för dina passagerare och dina medtrafikanter är självklart i första rummet när du planerar och genomför dina körningar. Både dina kollegor och de du möter i yrket skulle beskriva dig som en utåtriktad och lösningsorienterad person som inte tvekar att hjälpa till. Du håller med - för du trivs i din yrkesroll och tycker att det är roligt att utvecklas och bli bättre på ditt yrke.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Din uppgift är att se till att alla som reser med oss får en trygg och trevlig resa, i enlighet med rutiner och trafik- och säkerhetsregler. Bland körningarna ingår skolskjuts och servicetrafik. Du får ibland hjälpa till att bära och lasta bagage eller hjälpmedel, till exempel rullstol.

I servicetrafiken kör vi ofta människor med speciella behov eller funktionsvariationer. Du har ansvar att ge extra stöd och service till resenärer som åker färdtjänst, gör en sjukresa eller andra samhällsupphandlade resor. Du bör därför ha kunskap om gällande regelverk för denna typ av resor.

Eftersom du har yttersta ansvaret för alla i fordonet bör du ha god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ inom ramen för din befattning, även under stress. Du är den som håller trafikledning och resenärer informerade vid trafikstörningar samt avvikelser. Du rapporterar till din närmsta chef. Bland arbetsuppgifterna ingår också att hjälpa till så att fordonet är helt och rent samt rapportera fordonsfel och skador.

Kvalifikationer

- Du känner en stolthet i att ge resenärerna en bra reseupplevelse - en trivsam, serviceinriktad och trygg resa där allt fungerar
- Du har god körförmåga och tycker att det är viktigt att köra miljövänligt
- Du är kommunikativ och behärskar svenska i tal och skrift
- Du är ansvarsfull och kan behålla lugnet även i stressade trafik- och kundsituationer.

Ett stort plus är om du har erfarenhet med hanteringar av trappklättrare samt liggande transporter med bår.

Meriterande är om du har en godkänd servicereseutbildning från Sörmlandstrafiken med godkänt resultat.

Grundkrav

- B körkort & Taxiförarlegitimation

Notera att kravet är Taxiförarlegitimation för att söka detta arbete, har du inte det får du återkomma med din ansökan när du uppfyller detta krav.

Din kommande arbetsplats

Tjänsterna är både behov och tillsvidareanställning

Som förare kör du resenärer i Sörmland - en levande och naturrik region med stora möjligheter till utbildning och karriär även inom industri och service- och besöksnäringarna.

Din arbetstid kan vara förlagd under dygnets alla timmar. Du kommer dock ha viss möjlighet att påverka ditt körschema och får gärna komma med egna initiativ och bidra till nytänkande lösningar för att utveckla din arbetssituation. Vår målsättning är att upprätta så bra scheman som möjligt för så många som möjligt - utifrån den trafik vi kör och aktuell belastning. Intern utbildning förekommer då vi har körning med bår och trappklättring.

Din ansökan

Vi går igenom ansökningar löpande så skicka in ansökan snarast.
Dock senast 2023-01-31

Kontakt

Vid frågor om tjänsterna vänligen kontakta rekryterande chef Ulf Hopstadius på ulf.hopstadius@transdev.se eller platsansvarige Patrick Nordström på Patrick.Nordstrom@transdev.se eller via telefon 019-277 44 07

Ansök nu

Bussförare i Eskilstuna - Heltid & timanställning

Bussförare/Busschaufför
Läs mer Jul 7
Transdev i Eskilstuna söker nu Bussförare för både heltidstjänster samt timanställning.

Bussförare i Eskilstuna med kunden i fokus
Hos oss får du individuell coachning och vi hjälper dig att utvecklas vidare som förare, vårt mål är att ha det bästa kundmötet i branschen. Välkommen till en stor gemenskap med stark teamkänsla!

Välkommen att fortsätta din resa med oss!
För oss är resan lika viktig som målet och vi söker dig som delar vår ambition om en framtid med säkra och miljömedvetna lösningar som ger människor frihet att resa på egna villkor. En ambition som är den naturliga startpunkten för alla våra medarbetares dagliga arbete. Kanske snart också för ditt?

Det här erbjuder vi
Möjlighet att påverka - Vi vill upprätta så bra scheman som möjligt för så många som möjligt, utifrån den trafik vi kör. Du får gärna komma med egna initiativ och bidra till nytänkande lösningar för att utveckla din arbetssituation.

Utrymme att växa - alla våra medarbetare vidareutbildas fortlöpande, i takt med ny teknik och branschens utveckling. Många medarbetare stannar länge hos oss och en del går med tiden vidare till nya roller.

Balans i livet - precis som vi månar om en hållbar miljö är vi också måna om din hälsa, därför erbjuder vi alla medarbetare ett årligt friskvårdsbidrag och ser positivt på att du har en sund balans mellan privatliv och arbetstid.





Är det här du?
Du trivs med att vara företagets ansikte utåt och samarbeta med nya människor. Gillar att vara med där det händer och få vara en del av människors vardag. Du har god körförmåga, är punktlig och hjälper gärna till. Som person är du ansvarsfull och sätter alltid säkerheten främst. Andra beskriver dig som utåtriktad och lösningsorienterad och du tycker att det är roligt att utvecklas och bli bättre på ditt yrke.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Du ser till att alla ombord får en trygg och trevlig resa, i enlighet med rutiner och trafik- och säkerhetsregler. Eftersom du har yttersta ansvaret för alla i bussen bör du ha god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ inom ramen för din befattning, även under stress. Du är den som håller trafikledning och resenärer informerade vid trafikstörningar samt avvikelser. Bland arbetsuppgifterna ingår också att hjälpa till så att bussen är hel och ren samt rapportera fordonsfel och skador.

Kvalifikationer

- Du känner en stolthet i att ge resenärerna en bra reseupplevelse - en trivsam, serviceinriktad och trygg resa där allt fungerar
- Du har god körförmåga och tycker att det är viktigt att köra miljövänligt
- Du är kommunikativ och behärskar svenska i tal och skrift
- Du är ansvarsfull och kan behålla lugnet även i stressade trafik- och kundsituationer


Grundkrav

- D-körkort
- Giltigt Yrkeskompetensbevis (YKB)
- Förarkort till digital färdskrivare enligt Transportstyrelsen


Din kommande arbetsplats
Du kommer att arbeta bland kollegor i en yrkesgrupp med stor familjär sammanhållning och varm laganda. Vi strävar efter att ha medarbetarkår med bred spridning i ålder, bakgrunder och en jämn könsfördelning. Mångfald berikar på samma sätt som ett leende. Vi tror på att behandla alla lika och ge alla samma möjligheter, oavsett var du kommer ifrån - eller vart du är på väg.

Stationeringsort: Eskilstunadepån

Vi ser fram emot din ansökan!

Din ansökan

Vi går igenom ansökningar löpande så skicka in in ansökan snarast.

Dock senast 2022-12-31

Kontakt

Har du frågor om tjänsten så kontakta:

Olga Sedykh, Enhetschef, Eskilstuna, Mail: olga.sedykh@transdev.se

Patrik Fristedt, Enhetschef, Eskilstuna, Mail: patrik.fristedt@transdev.se



Transdev Sverige har cirka 5 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalat ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår ingår i den internationellt koncernen Transdev Group.

Ansök nu

Enhetschef Eskilstuna

Transportchef
Läs mer Mar 1
Vi söker nu en enhetschef till Eskilstuna

Om oss
Transdev Eskilstuna bedriver busstrafik på uppdrag av Sörmlandstrafiken (Region Sörmland) i nära samarbete med Eskilstuna Kommun. Vi är cirka 220 medarbetare vid platskontoret. Vår trafik körs i huvudsak inom Eskilstuna Kommun med tyngdpunkt på stadstrafik. Verksamheten är väl förankrad i Eskilstuna, Transdev har bedrivit busstrafiken i Eskilstuna sedan augusti 2002.

Du erbjuds
Som enhetschef på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel (http://www.transdev.se/lar-kanna-oss/vara-varderingar) styr vår vardag och du blir en viktig del i det arbetet.

Arbetsuppgifter
Som enhetschef inom bussverksamheten ingår följande ansvarsområden:

Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. I detta ingår även bemanningsplanering och uppföljningsarbete.
Motivera och förankra Transdevs värdegrund, mål, strategier och företagets trafikavtal hos förargruppen.
Hantera arbetsmiljö- och hälsofrågor.
Säkerställa fortbildning av förare.
Vidareutveckla förargruppen utifrån resultat från medarbetarsamtal/-undersökningen, kundfeedback, händelserapporter och Sörmlandtrafikens krav.

Tjänsten kan innebära att du ibland arbetar på oregelbunden arbetstid för att kunna möta upp dina medarbetare i deras vardag som är schemalagda med arbete av 24/7-karaktär.

Du ingår i ett team bestående av två enhetschefer och du rapporterar till Affärschefen. Tjänstens placering är på Transdevs depå i Eskilstuna.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen som enhetschef ser vi att du har tidigare erfarenhet av personalansvar. Du har troligen minst 3-5 års ledarerfarenhet. Tidigare erfarenhet från tjänste- och/eller serviceföretag är meriterande.

Personliga egenskaper
Du har genuint intresse av att leda och utveckla dina medarbetare. Du ser kopplingen mellan engagerade medarbetare och nöjda kunder. Du vill som ledare vara med och ytterligare utveckla Transdev som en attraktiv och framgångsrik arbetsgivare.
Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och du stimuleras av att uppnå mål och resultat - vilket du gärna firar med dina förare och kollegorna runt omkring dig på depån.

Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar sex månaders provanställning . Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bengt Karlsson, Affärschef på tel. 016-150131

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev via vårt ansökningsformulär senast den 20 mars-2022. Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.



Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Affärschef

Affärsområdeschef
Läs mer Nov 9
Transdev söker en Affärschef till Eskilstuna

Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter? Vill du vara en viktig funktion för vårt affärsavtal i Eskilstuna och bidra till ökat resande inom kollektivtrafiken och samtidigt bidra till hållbar utveckling i en samhällsviktig funktion?

Är du en lyhörd, engagerad och naturlig ledare som vill styra och leda en egen affär inom persontrafik, kan du vara den vi söker.

Om tjänsten

Transdevs affärsområde Syd söker en Affärschef till Eskilstuna som i dag består av drygt 200 medarbetare. Som Affärschef I Eskilstuna kommer du arbeta med att säkerställa och utveckla trafikleverans i enlighet med våra befintliga avtal.

I rollen är du ansvarig för att affärens verksamhetsområde bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål, och planer, samt säkerställa att affären och dess medarbetare följer avtal, lagar och föreskrifter.

Som Affärschef är du resultat- och verksamhetsansvarig för din affär, vilket innebär att verksamheten ska bedrivas i enlighet med affärsområdets uppsatta mål i affärsplanen och enligt Transdevs övergripande strategi, Long term plan (LTP) och vår värdegrund. I rollen ingår att Affärschefen kommer arbeta såväl operativt med driftnära frågor samt strategiskt med stort fokus på att förbättra resan och att öka antalet resenärer. En god relation med vår Trafikhuvudman, Sörmlandstrafiken är centralt och i rollen är det viktigt att bibehålla och utveckla denna relation på såväl taktiskt som strategisk nivå.

Du rapporterar till Affärsområdeschefen och ingår i affärsområdets ledningsgrupp.

I rollen kommer du bland annat ansvara för:

- Målstyrning
- Lönsamhet och tillväxt inom affären
- Resultatansvar
- Upprättandet av budget och prognos inom affären
- Medverka och bidra i arbetet med framtagande av en årlig LTP
- Utveckling och uppföljning av kundavtal
- Contract management, följa upp, optimera och utveckla affären på kort och lång sikt
- Marknadsanalys och affärsanalys
- Managementrapportering
- Kommunikation mot marknaden
- Vara talesperson gentemot media rörande frågor om affärens verksamhetsområde


Vi söker dig

Som har en akademisk examen alternativt har tillförskansat dig relevant erfarenhet genom arbetslivserfarenhet. Vi ställer höga krav på att vara en god förebild som chef och ledare vilket innebär att du ska ha goda kunskaper och erfarenhet att leda och utveckla personal.

För att bli framgångsrik i rollen har du har goda kunskaper inom ekonomi och är van vid budgetarbete, en god förhandlare samt kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Vi ser att du har god erfarenhet att driva en egen affär med ett produktionstänk. Har du branscherfarenhet är det en fördel men inget krav, kanske har du arbetat i en motsvarande roll i annan bransch, vi är öppna att se vilka fördelar vi kan få med erfarenheter från andra branscher.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du som person är en prestigelös och lyhörd ledare och chef som brinner för att se andra utvecklas och växa. Du har förmåga att arbeta både på strategisk, taktisk och på en operativ nivå och är en person som gärna delar med dig av erfarenhet och kunskap.

Att skapa relationer och ha förmåga att kommunicera på ett tydligt och lättsamt sätt är en självklarhet för dig oavsett vem målgruppen är. Vidare är du strukturerad och noggrann och sätter ett stort värde att leverera efter verksamhetens mål och våra huvudmäns krav och önskemål.

Vi erbjuder

Transdev Sverige (www.transdev.se) med ca 5 500 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 80 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över.

Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.

Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du kommer att vara placerad på vår depå som finns på Fabriksgatan i Eskilstuna

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen, Susanna Ask, HR Business Partner; susanna.ask@transdv.se tel. 08-629 50 22

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut, så skicka din ansökan så snart som möjligt

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu